"Yalnızca senin etkin yüzünden böyle bir kişi olduğumu söylemiyorum tabi ki . Bu fazlasıyla abartılı olurdu. Senin etkinden tamamen bağımsız yetişmiş olsaydım bile,büyük ihtimalle senin gönlüne göre bir insan olmayacaktım."
"Hissedersin sonunda yorulduğunu, sonsuz çabada yorulduğunu bu yorulmaz fantezinin, çünkü sonuçta olgunlaşırsın, önceki ideallerini geride bırakırsın: Küle.kalıntıya dönüşürler; eğer başka bir hayat yoksa, onu bu kalıntılardan inşa etmek gerekecektir.:
"Evet , Nastenka , insan yanılır ve gerçek, hakiki bir tutkunun onun ruhunu heyecanlandırdığına inanır bilinçsizce, işe yaramaz hayallerinde canlı, ele gelir bir şeyler olduğuna inanır istemeden!"