Puan vermedi
#OkudumBitirdim Unutulmuş Kadınlar/ Kristen Hannah Kristen Hannah, gerçek ve unutulmuş kahramanların hikayesini anlatırken, haydut devlet amerikanın iğrençliğini anlatıyor. 1966 yılında Abd/Wietnam savaşı sürerken gönüllü hemşire olarak savaşa katılma kararı alan Frances Grace'nin, savaş bölgesinde yaşanan, insan onurunun ayaklar altına alındığı, toprağın ölüm kustuğu bir bölgede kimse hemşire olmak istemezdi diye düşündüm. Kitap, Kahraman olmak için yola çıkan bir kadının, görünmezliğe mahkûm edilişini, savaşta hayat kurtaran ellerin, barışta neden değersiz sayıldığını sorgulatıyor. Frances, Vietnam savaşından döndüğünde,alkışlarla karşılanmayı beklerken, hayal kırıklığına uğruyor. Kadın olmasının yaşattığı ayrımcılığı yaşarken; "Savaştan dönenler neden halkın tepkisiyle karşılaşır. " "Savaştan dönen hemşire Frances, sivil yaşama tekrar uyum sağlayabilecek mi? Sorularının cevap bulurken, kitabın içinde sakladığı gerçeklerle yüzleşiyorsunuz. Savaşın, Aşkın, yeniden var olmanın ve hayal kırıklıklarının işlendiği kitapta, Kristen Hannah yine yüreğimizi ateşlere atmayı başarmış. Tavsiyemdir. Kitapta kendimden o kadar çok şey buldum ki, derinden etkileyen bölümler arasında kaldım. Wietnam savaşına karşı olan, #MartinLuther'i, #MalcolmX'i ve #MuhammedAli'yi saygıyla anıyorum.
Unutulmuş KadınlarKristin Hannah · Doğan Kitap · 2025338 okunma
Puan vermedi·219 syf.··
2026 13. kitabı
·
11 günde okudu
·
Okunma: 19 Nisan 2026 09:59
Selamun aleyküm dostlar; Biyografi kitaplarını sevmeye MalcolmX'in biyografisini okumakla başlamıştım. Daha sonra roman şeklinde birden çok karakteri okudum ve okumaktan büyük bir zevk duydum öğrendiğim de çok şey oldu. Kişinin şahsında doğruları görmek yaşanabilirliğine olan inancımı artırıyor ve dahi bu konudaki umudumu yeşertiyor. Çünkü tarihimizden koptukça, eski ile aramızda mesafeler dağ oldukça iyiliğe, doğruluğa olan inancı da bir süre sonra insan kaybediyor. Bu yolda bence otobiyografik, biyografik eserler bu toplum için önem arz ediyor. Nurettin Topçu'nun hemen öncesinde Mahir İz'i okudum yine kişiliği ve öğretmenliğine hayran kaldım. Zaten kendilerinin aynı zamanda yaşayıp birbirleriyle de tanıştığını duyunca kitap bana da daha da tanıdıkmış gibi geldi:).Hemen ardından Nurettin Topçu'nun hayatına, bir öğretmenin mesleğini ciddiyetle yapmasına şahit olmak bana çok şey kattı. Hem bir öğretmen hem bir insan olarak. Kaldı ki Nurettin topçu hem zeki hem çalışkan hem de söylediğini aynı zamanda uygulayan ve din hakkındaki nokta atışı fikirleri hasebiyle de çok dolu bir ilim adamı ve öğretmeni idi. Fakat Kitapta ailesine başlarda yer verip sonrasında pek yer verilmemesi acaba ailesinden kopuk bir hayat mı yaşadı gibi algılanmasına sebep oldu fikrimde. Kitabın diline gelecek olursak sohbet havasında, sade, anlaşılır ve abartılı olmayan bir dille yazılmış. Gereksiz övgü, yersiz tekrarlar yapılmamış bu da kitabı biçim olarak objektif yazılmış olarak gösteriyor. Genel havasına bakarsak zaten sadece Nurettin Topçu'yu anlatma çabası olduğunu görmüş oluruz. Sonuç olarak zaten kendisi gereksiz bir övgüye ihtiyaç duymayacak kadar dolu, vicdanen rahat olabileceği bir ömür geçirmiştir. Çok zorlukla karşılaşmış, çok haksızlık yaşamiş fakat duruşundan ödün vermemiştir.
Nurettin TopçuEmin Işık · Dergâh Yayınları · 2019429 okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Puan vermedi·1128 syf.··
2024 3. kitabı
Paul Auster, 4321 hacmi büyük bir roman. Yazar romanında, kahramanı Ferguson'un  hayatını konu edinmiş, bir bakıma kendi hayatını. Yazarın kendi hayatı ya da olmasını istediği hayatı şeklinde olduğu düşüncesi hakim oluyor okurken. Salt düz bir anlatı değil. Romanda yazar ayrıntı konusunda mübalağa yapmış diyebiliriz.Gereksiz çok fazla ayrıntı kitabın hacmini şişirmiş. Okurken biraz akıştan koparacak kadar duygularını , düşüncelerini, mekan tasvirlerini, Ferguson'un konuştuğu,  karşılaştığı   tanıştığı  herkesle ilgili ayrıntı vermesi hem konu hem isim karmaşasına neden olmuştur. İzlediği filmler, okuduğu kitaplar, hocalarının isimleri, arkadaşlarının isimleri, akrabalarının isimleri  gibi.. Ferguson'un ailesiyle ilgili giriş,  isim sorunu, ABD' ye nasıl yerlestikleri konusuyla başlayıp, anne babasının tanışma ve evlenmeleri anlatılıyor. Burada Ferguson annesinden gördüğü ilgi, alaka, yakınlık,  sevgiyi babasından görmemesi,  babasından uzaklaşmasına neden oluyor. Babasının sürekli işleriyle meşgul olması,  yazarın onu iş yerinde yakarak öldürmesiyle bitiyor. Diğer bölümler de " babası ölmeseydi nasıl olurdu?" diye devam ediyor ve yeni hayat ve aile tasvirleri yapılıyor. Ferguson yazar olmak istiyor ve kitap yazma çalışmaları yapıyor.Yazdıklarını arkadaşlarıyla, okuduğu okul hocasıyla paylaşıyor ve kitapları basılıyor. Kitaplarında ailesinin hayatını ele alıyor.Ve kendi yaşamını. Hem okuyor hem gazetecilik yapıyor ve başka işlerde de çalışıyor. Gazeteciliği annesinden geçen bir meslek ve onun yardımıyla başlıyor.Ferguson annesini tapacak kadar seviyor. Romanda çok fazla ayrıntı ve cümle kalabalığı olmasına rağmen oldukça akıcı ilerliyor. En can alıcı noktası kitabın son bölümünde  yazarın 4 tane Ferguson ya da Archie ile ayrı ayrı hayat hikayesi oluşturduğunu ve
Roman
4 3 2 1Paul Auster · Can Yayınları · 2017654 okunma
Puan vermedi·146 syf.··
2023 38. kitabı
Bütün uyuyanları uyandırmaya bir uyanık yeter. "MalcolmX" Herşeyin farkında olmak gerektiği gibi insanlara zarar verecek bir olay varsa insanları uyandırmak gerekiyor. Bunun en güzel örneği MalcolmX...
Siyahların DramıAbdulbaki Keskin · Türkiye Diyanet Vakfı Yayınları · 201325 okunma
10/10
·96 syf.··
Beğendi
·
2022 51. kitabı
Tüm ırkların kardeşliğini esas alarak insan hakları mücadelesini savunan MalcolmX.. Irkçılığa olan tüm mücadelesi bize her zaman ders niteliğindedir.
1000Kitap
Malcolm XFerhat Özbadem · Sude Yayınları · 20191,550 okunma
Puan vermedi·223 syf.·
2021 1. kitabı
Seyyid Kutub…Mısırlı Bir âlim..Kitabının bir bölümünde kurmuş olduğu ‘’Lâ ilâhe illâllah bir yaşam tarzıdır"cümlesinden dolayı idama mahkum edilmiş. Aklıma Malcolmx'in "zulüm, kısmak istediği sesi nâra yapar ve bazı ölüler yaşayanlardan daha yüksek sesle konuşur "sözü geliyor.Yıllar sonra o ses kalbime dokundu.Noksanlığımı ,acizliğimi hissettim iliklerime kadar.Günümüz insanının etrafını saran tağutlarla olan mücadelesini getirdim gözümün önüne.Sonra insanın insana kulluk olma zilletine nasıl kapıldığını...Seyyid Kutub, yolumuza ışık tutacak Kur’an rehberinde yol işaretlerini bizler için yazıya dökmüş.Hayatımıza ilham olması duasıyla…
Din
Yoldaki İşaretlerSeyyid Kutub · Beka Yayınları · 20145,8bin okunma