Gözlerimi diğer her şeyden çok acı gerçekten uzaklaştıran iki damla bal; aileme olan sevgim, sanatım olarak tanımladığım yazılarımdı, yine de bu bal da tüm tatlılığını kaybetmişti.
-Parti öğretisini biliyorsun: "Özgürlük köleliktir." Tersine çevrilebilir olduğu hiç aklına gelmedi mi? Kölelik özgürlüktür. Yalnız başına -özgür- insan her zaman yenilir.
Komünizm ile yönetilen ülkelerde yaşayan halkın yaşadığı zorlukları güzel ve akıcı şekilde aktaran yazar, sadece halkın değil "Komünizm" kavramının anlamını da insanlara etkileyici şekilde açıklıyor. Kitabın eksik yönü, kitapta betimlemelere çokça yer verilip okuru biraz sıkması ve fazla kasvetli, bunlatıcı bir atmosferin olması. Onun dışında takdire şayan bir eser...