Önceden hiç bir dizi filmini kaçırmadığım Marvel evreninde tek izlediğim Punisher kaldı artık diğerleri nedense çocuksu gelmeye başladı
Duygu ve Düşünce
Ben Kimim?
Evet, yıllar sonra şunu ben de yapıyorum sonunda. Birçok kişi bunu yapmıştı ama ben ilk zümi den görmüştüm. Maalesef bu akımın popüler olduğu zaman yetişemedim ama olsun ben yapayım da hesapta kalsın :) 🤍MBTİ tipim : İNTJ 🤍My Little Pony: Prenses Luna (tam bir divadır kendisi) 🤍Powerpuff Girls: Yani kişil olarak blossom ama favorim Bubbles 🤍Dc: Bumblebee veya Flash 🤍Marvel: Wanda ve Spiderman(Tobey>>) 🤍Ninjago: Nya ve Kai(bunu izleyen var mıı) 🤍Winx: Layla(tüm kızlar bloom için kavga ederken kraliçemi alıp bir köşeye çekilirdim) 🤍Disney Princess: Jasmine 🤍Monster High: Clawdeen (küçükken özellikle koyu tenlileri seviyordum tenim baya beyaz aslında vampir gibiyim de :)) 🤍Hogwarts Binası: Hufflepuff ve Slytherinden ortaya karışık 🤍HOBİLERİM: badminton ve tenis oynamak, kitap okumak, anime dizi ve film izlemek, tuval boyamak özellikle sayılarla boyama yapıyorum, kitap yazmak ✶ yazdığım yaklaşık bi altı yedi kurgu var birkaç yarışmaya da katılmıştım aslında ama olumlu bir sonuç alamamıştım. 🤍 Yabancı Dil: almanca hazırlık okuduğum için b2 seviye bir almanca bilgim var. Onun dışında yine b2 seviyede bir ingilizce bilgim var. Birden fazla yabancı dil çalışanlar bilir ki öğrendiğiniz tüm diller bir yerden sonra birbirine karışır. Mesela ben de bir almanca sınavında yazma kısmının yarısını ingilizce yazmıştım sonra hızlıca silmem gerekmişti😅 🤍 Müzik: çok net olmayan bir müzik zevkim var. Ağırlıklı olarak yabancı müzik dinlesem de türkçede de ezhel ve yanında birkaç popüler şarkıyı dinliyorum. İngilizcede james arthur, lewis capaldi, conan gray, ed sheeran ve halsey ağırlıklı olarak dinliyorum. Yani aslında direkt SAD MUSİC tarzı seviyorum. 🤍 İdol House: Yazmaktan en mutlu olduğum soru falan. Tabii ki Barış
1000Kitap
Reklam
MARVEL ve PARALEL EVRENE GİDİP DÖNEN Mİ VAR?
Okuyanlar hemen anımsayacaklar: Bediüzzaman Said Nursî Hazretleri Lemeat isimli eserinde "zihindeki meratip" diye bir şeyden bahseder. Peki nedir zihindeki meratip-mertebeler? Efendim, izâhı uzundur, kısaltmak da zordur. Fakat şöyle bir yerden belki bir parça kolaylanır: Zihindeki meratip birşeyin/fikrin insanda kesin inanış haline gelmesi sürecini açıklar. Yâni denilebilir ki: Kanaatler dünyamızda önce "hayâl" olarak varolurlar. Sonra o hayâller kalıba bürünüp "tasavvur"lara dönüşürler. Sonra o tasavvurlar da bir parça ukalalaşıp "taakkul" evresine taşınırlar. Sonra o taakkullar da kablarına sığmayarak "tasdik" mertebesine erişirler. Sonra o tasdikler yolculuklarına devam ederlerse bir taraftarlık edinip iz'ân'a (ferâset) kavuşurlar. İz'ânın ardından "iltizam" -Gerğini yapma- devresi gelir. İltizamlar da inanışlarımızın ellerini tutup "itikada" götürürler. Bu süreçle dünyamız şekillenir. Sağlıklı işlemesiyle sağlıklı şekillenir. Yoksa kimi arızalar oluşur. (Aynı eserde oluşabilecek arızalara dair izâhlar da vardır.) Neyse. Uzatmayacağım. Hemence mürşidimin bir başka metninde "peygamber mucizeleri" ile "medeniyet harikaları" arasında kurduğu ilgiye koşacağım. Evet. Bence bu ilgi de bir parça Lemeat'taki mezkûr bahse dokanır. Nasıl? Belki biraz şöyle: Ancak Nebilerle gelen mucizeler sayesinde insanlık böylesi hayâller kurmayı öğrenebilmiştir. Her bir Peygamberin beraberinde getirdiği delil, bize bir bilim dalında ulaşılacak zirvenin fotoğrafını çeker, yani bir nevi beşerin aklına karpuz kabuğu düşürür. Bu sayede varmayı arzuladığımız düşlerimiz olur. "Olabilirler"imiz olur. Bu düşler/olabilir de zamanla müteşebbis âkillerin mesaileriyle gelişerek gün yüzüne çıkarlar. Yâni mucizelerimiz bizim tahayyül öğretmenlerimizdir. __Fakat bugünlerde hayâllerimizin başka
Tefekkürât
🚫 BOYKOTLU ENERJİ ŞİRKETLERİ: bp, shell, opet, castrol, aygaz, mogaz, lipetgaz, socar, exxonmobil, omv, eni, zorlu enerji, electrip, petrol ofisi ✅ ALTERNATİFLER: aytemiz, Türkiye petrolleri (tp), soil ❌ BOYKOT DUYURUSU ❌ Bu markalar; israil’le doğrudan veya dolaylı bağlantılıdır, LGBT propagandası yürütmektedir ve İSLAM’a düşman içerikleri yaymaktadır. FİLİSTİN’e zulmeden sistemlere ekonomik destek sağlarlar. 📛 BOYKOT EDİLMESİ GEREKEN MARKALAR: Walt Disney Company Disney+ Marvel Studios Lucasfilm (Star Wars) Pixar 20th Century Studios (eski Fox) Hulu ABC ( TV American Broadcasting Company) ESPN Walt Disney India
#GazzeİçinBirleşelim
Ben Kimim?
Fikir sahibi: filepenyez ✯ imiş MBTİ: İ Don't Know (Ben buna pek inanmıyorum ya, benimkini benim yerime siz bulun bence (⁠◡⁠ ⁠ω⁠ ⁠◡⁠) ) Burcum: Boğa 🐂 Doğum Günüm: 3 Mayıs ♉. 24 yaşındayım 🫠 Enneagram: 4 🎨 Hogwarts Binası: Slytherin 💚🐍 Winx: Bloom ve Flora ❤️‍🔥🌸 Monster High: Lagoona Blue ve Venüs McFlytrap 🫧🌿 Evet After High: Madeline Hatter 🎩 ATLA: Ateş Bükücü 🔥 Disney Princess: Ariel ve Elsa 🧜🏻‍♀️❄️ My Little Pony: Fluttershy ve Rainbowdash 🦋⚡ Doğaüstü Yaratık: Peri, Ejderha ve Kitsune (Dokuz Kuyruklu Tilki) 🧚🏻‍♀️🐉🦊 Mevsim: İlkbahar ve Sonbahar 🌹🍂
Duygu ve Düşünce
Biraz geç oldu ama :)
MBTİ: ENTJ Hogwarts binam: Slyhtherin (sonra Hufflepuff yada Ravenclaw yani aslında bu üçünün karışımı gibiyim ama) Burcum: Başak (pek bir özelliğini taşıdığım söylenemez ama) Küçükken Harry Potter okuyarak büyüdüm o yüzden bir Harry Potter serisi hayranıyım. Kitap okumaya Levent serisiyle bağladım denilebilir. Hâlâ öneririm müthiş bir seridir. Dil öğrenmeyi ve bilgisayar, tablet veya telefonda (hangisi olduğu fark etmez) oyun oynamayı severim. Almanca ile pek anlaşamam ama onu da halledicem bir ara umarım. Gezmeyi, resim çizmeyi (çizebilirsem), müzik dinlemeyi, kitap okumayı, film ve dizi izlemeyi severim. VE AYNI ZAMANDA BİR MARVEL HAYRANIYIM. Trabzonsporluyumm. Biraz fanatiğim 🤏🏼😀 Milli maç izlemeyi çok severim. Kısaca futbol maçı izlemeyi severim :) Müzik zevkim zamandan zamana göre değişir. Aslında ben zamandan zamana göre değişirim biraz. Bir de çok konuşurum çoğu zaman öyle derler. Aslında bana dışa dönük de diyorlar mbti testinde de öyle çıktım ama bilmiyorum. Bence özgüven birden gelen bir şey. Kitaplarda sevdiğim karakterlerin ölmesine sürekli ağlayıp dururum :( Ve onlarda inadına ölmeye devam ederler 😭😭 maalesef. Kedileri çok severim bir kedim var😺 Bence kediler çok samimi ve güzel hayvanlar. Bilmiyorum rahat hissettiriyorlar insana. Sonbahar hayranıyım zaten sonbaharda doğmuşum🍁 daha çok sonbahar ve kış insanıyım. Uykuyu severim. Tıp okumayı istiyorum, tıp kazanabilir miyim hiç bilmiyorum ama yinede bence yapabilirim. Tıpla uykunun aynı paragrafta durması biraz garip oldu ama skdhdjxkjdjxjx Galiba bu kadar 🌼
Reklam
Reklam