Bugün matem günü geldi Ah Hüseynim vah Hüseynim Senin derdin bağrım deldi Ah Hüseynim vah Hüseynim Şehit düşmüş Şah-ı Merdan Şah Hüseynim can Hüseynim Kerbela'nın önü düzdür Geceler bana gündüzdür Şah Kerbela'da yalnızdır Ah Hüseynim vah Hüseynim Şehit düşmüş Şah-ı Merdan Şah Hüseynim can Hüseynim Şah Hüseynim attan düştü Yezit gelip kanın içti Atı Medine'ye kaçtı Ah Hüseynim vah Hüseynim Şehit düşmüş Şah-ı Merdan Şah Hüseynim can Hüseynim Kerbela'nın yazıları Şehit düştü gazileri Fatma ana kuzuları Ah Hasanım vah Hüseynim Şehit düşmüş Şah-ı Merdan
Kerbela
Derd etdi kâmetim ham katdı nevâleme sem Kalbe hücûm içün gam çekdi sipâh... Yok bende sabra tâkat ben kanda kanda mihnet Etmez kabûl nisbet kûh ile kâh... Osman Nevres
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Bugünmatem günü geldi... Ya Hüseyin...
youtu.be/SdjwztpaO5U?si=... Bugün matem günü geldi Ah Hüseynim vah Hüseynim Bugün matem günü geldi Ah Hüseyin’im vah Hüseyin’im Senin derdin bağrım deldi Senin derdin bağrım deldi Ah Hüseyin’im vah Hüseyin’im Şehit düşmüş şahı merdan Şah Hüseyin’im canım Hüseyin’im Şehit düşmüş şahı merdan Şah Hüseyin’im canım Hüseyin’im Kerbelanın önü düzdür Geceler bana gündüzdür Kerbela’nın önü düzdür Geceler bana gündüzdür Şah Kerbela da yalnızdır Şah Kerbela da yalnızdır Ah Hüseyin’im vah Hüseyin’im Şehit düşmüş Şahı merdan Şah Hüseyin’im canım Hüseyin’im Şehit düşmüş Şahı merdan Şah Hüseyin’im canım Hüseyin’im
deyişler
Muharrem ayında Hakka sığınalım Karnımın tam ortasında, Dipsiz bir kör kuyu var, Önüne ne gelirse yutar. Nemli, soğuk, karanlık ve paslı, mesut.çiftci-KÖR KUYU Es selam Aleyküm ve Rahmetullah Allahın bereketi üzerimize olsun Allah Tealanın 99 ismi ile başlarım sözüme değerli edebiyat defteri ailesinin kıymetli üyesi Mesut çiftçi karnımda kör kuyu var diyip başlıyor kıymetli dizelerine ve bize nefis canavarını haber veriyor öyle bir canavarki ona iman eden tüm orduları yenilgiye uğratır o bizi kelime i şehadetten islamın şerefinden uzak tutar oysaki biz Allah Tealaya iman eden kullar Allah yolunun bir fedaisi isek ilk önce nefsimizle o kör kuyu ile cenk etmeli yusufları o kör kuyudan çıkarabilmeliyiz müminin kardeşliği aynı acıyı çekip hissettiği zaman başlar oysaki biz Wilheim Reichin dinle küçük adam kitabında dediği gibi (Senin gibi olmadığı için onu ‘dahi’ ya da ‘tuhaf’ olarak adlandırıyorsun.)bizim gibi olmayanları kör kuyulara atıyor yada üstün ve haketmediği makamlar kazandırıyoruz muharrem ayına girmiş bulunuyoruz bu ay hicri yılın ilk ayı olup dört haram aydan biri olarak kabul edilir kıymetli şairim mesut.çiftci dilerimki Mübarek Muharrem ayı haram kuyusunun kapanım helal kapıların açıldığı bir ay olur çünkü muharrem kelimesi sözlükte haram kılınan sakınılan saygı duyulan en kutsal aylardandır dipsiz kuyuların nemi ve pasından Cenabı Hakka sığınıp güvenirim Aşure ve muharrem ayı   Ne yapsam olmadı unutamadım Islandım yağmurda alışamadım Bir seni sevdim de kavuşamadım Dön artık dön geri her neredeysen mstfztrk-Her Neredeysen Allahın selamı ve 99 ismi esmasının bereketi hepimize olsun edebiyat defteri ailesinin kıymetli şairi sevdimde kavuşamadım dön artık yağmurda ıslandım alışamadım derken arzusuna kavuşamayanlara sesleniyor evet hepimizin bir kavuşma
Din
Bahçedeki selviye kaç kez gazel düşer, Selviden kaç kez gazel düşer Her giden mâha matem mi gerek? Hayır, biraz duman gerek. Ah, şu tütünün hikmeti; Bir ucu ateş, bir de himmeti. Ey ruhum Nefs-i emmâre misin, levvâme misin, Yoksa harâbât tenha bir meyhane misin? Gönül kaç kez kırılır Şüphesiz sen divânesin? Göz dökmez oldum ben; Çeşmelerim sökülür. Benim yaşım gözden değil, Alnımdan dökülür Yusuf Doğan
iyi ya, madem ki hepimiz günün birinde çekip gideceğiz, o halde bunca matem, bunca kahır niçin? sizinkisi matem değil zaten, korku, korku! hayat demek, ölümü beklemek demektir. az çok hepimiz denizi, yıldızları, ağaçları işte falanları filanları göreceğiz, birçok şeyin tadına bakacağız, sonra da ister istemez "gidiyorum elveda" şarkısını söyleyeceğiz. öyleyse, gidenin de kalanın da gönlü hoş olsun." Sadri Alışık