çok kısa bir kitap, yolculuk sırasında bile bir çırpıda okunabilir. polisiye tarzında, bir köpeğin intikamından bahsetmektedir. katili tek bilen betsy'dir fakat kanıtı yoktur. 8/10
ismail bilgin çok güzel roman haline getirmiş, kesinlikle okunmalı. 9/10
ingilizlerin osmanlı'yı püskürtmek için arapları yanına çekmesine rağmen, osmanlı kut'ül amare'yi ingilizlere bırakmamış, zaferi kazanmıştır.
(osmanlı'nın son zaferi.)
okunması gereken bir roman gerçekten. bir o kadar okurken zevkli ve bir o kadar hüzünlendirici. 10/10.
burada liderliğin ne kadar önemli olduğunu görüyorsunuz. sorumsuz, şan ve nam hırsından başka bir şey görmeyen bir komutan yüzünden ordunun 3/4 donarak can veriyor. kendisi zaten en son başkasına devrederek (albay hafız hakkı) istanbul'a geri dönüp yaşamını devam ediyor. tam anlamıyla beyaz bir hüzün.
ince bir kitap, okumanızı tavsiye ederim. 7/10 veriyorum.
konusu naass adındaki bir gemicinin kan davası yüzünden intikam duygusu altında kalması, ve unga adında beklediği kızın başka bir gemici ile kaçmasıdır. naass'ın unga'nın geri geleceğini düşünüp, yıllarca onları araması. (kid ve prince'nin misafir olduğu eve gelip anlatmıştır.)
çok kısa bir öykü zaten, okumanızı tavsiye ederim. 7/10 veriyorum.
öykü, fransız bir komutanın çaresiz hallerini anlatmaktadır. (askerlerin alman ordusu tarafından esir düşülmesi ve işkence edilerek öldürülüp ağaca asılması.)