Çünkü çocuğunu kaybeden bir anne, hep kederinin ilk gününü yaşıyor gibidir. Acının bu çeşidi eskimez, yaşlanmaz. Yas elbiseleri eskir, rengi atıp ağarır ama ana yüreği hep kapkara kalır.
‘’Arkadaşlık nedir, bilir misin sen?’’ diye sordu.
Esmeralda:
‘’Elbette bilirim. İki kişinin birbiriyle kardeş gibi, bir elin iki parmağı gibi olmasıdır,” dedi.
“Peki ya sevgi?”
“Ha, sevgi başka şeydir,” dedi. Sesi biraz titriyor gözleri de parıldıyordu. “Sevgi demek, iki kişi olmakla beraber, yine de tek kişi olmak demektir. Bir erkekle bir kadın birleşirler, melek olurlar. Sonra da göklere uçarlar.”