56 sayfadan oluşan kısacık bir kitap gibi duruyor ama aslında üzerine günlerce ve saatlerce konuşulacak derinlikte bir kitap. Kitap gerçekten sarsıcı bir etkiye sahip ve bazı kısımlarını anlamak için bir kaç kez okumanız gerekiyor. Ben kitaplarımı çizmeye kıyamadığım için beğendiğim yerelere post-it yapıştırıyorum ve kitabın bir çok sayfası post-it doldu... Virata'nın ulaştığı nokta mı daha etkileyici yoksa o noktaya varana kadarki yaşadıkları ve yaşattıkları mı karar veremedim. Stefan Zweig'ın bu kitabında ben neyi nasıl düşüneceğime karar veremedim ama bundan 3-4 sene sonra tekrardan okuyup acaba şuan da nasıl düşünüyorum diye okumak istediğim bir kitap olduğu kesin. Stefan Zweig' ın az bilinen bir kitabı fakat en çok okunması gereken kitabı olduğunu düşünüyorum.