Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Batuhan Işık

Batuhan Işık
@meisgraffiti
Bülent Ecevit Üniversitesi
Ankara
9 Ekim
61 okur puanı
Ocak 2018 tarihinde katıldı
Güç istencinin özü tam da budur zaten, büyümedir. Başarı ise onun iptalidir. Güç istenci varlığını sürdürebilmek için her ergiyle daha da artmalı, o ergiyi daha yüksekteki bir sonraki hedefe uzanan bir basamaktan ibaret kılmalıdır. Elde edilen güç ne kadar büyük olursa, daha fazla güce sahip olma iştahı da o denli artar.
Reklam
Amaç, aracı mazur gösterir. Ama ya amaç diye bir şey yoksa? Tek sahip olduğumuz araçsa?
Bilmiyorum. Her şeyin illa da bir amacı olacak diye bir şey yok, sanki evren bir makineymiş de her parçasının faydalı bir işlevi varmış gibi konuşuyorsunuz siz de. Madem öyle, bir galaksinin işlevi nedir? Hayatımızın bir amacı olduğunu sanmıyorum açıkçası. Asıl önemli olan bütünün içinde bir parça olmamız. Bir kumaşın içindeki iplik ya da kırdaki bir ot sapı gibi. O nasıl öylece varsa, biz de öylece varız. Bizim yaptıklarımız, çimenleri yalayıp geçen rüzgara benziyor.

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
İnsanı insan kılan yalnız ve yalnız diğer insanlar üzerindeki etkisi ve diğer insanlarla kurduğu ilişkilerdi; ahlak da insanın başkalarına iyilikte bulunması, kişinin sosyopolitik bütün içinde üzerine düşen işlevi yerine getirmesi olarak tanımlanmadığı sürece hepten anlamsız bir terimdi.
Hiçbir şey sağlam kalmaz, hiçbir şey (bir ukalanın zihniyeti hariç) tastamam ve kesin değildir. Kusursuzluk, varlığın en derinde yatan gizemli niteliğinin, o kaçınılmaz, marjinal kesinsizliğin inkârıdır sadece. H. G. WELLS, Modern Bir Ütopya
Reklam
Sümer şiirlerinde sevgili, elma ağacı, iyi sulanmış marul veya iyi ekilmiş bahçe olarak tarif edilir.
Yer altı dünyasını da ele geçirmek gayesiyle oraya inen tanrıça İnanna, kendi yerine birisini bulmak şartıyla, ölümden kurtulur ve tekrar yeryüzüne çıkar. Fakat yanında onu her an geri götürmeye hazır ifritler bulunmaktadır. İnanna, Dumuzi'nin(Temmuz) hüküm sürdüğü Erek şehrine geldiğinde, kendi yokluğundan ötürü üzüntülü bulacağını umduğu kocasını eğlenirken yakalayınca, gazaba gelir ve yanındaki ifritlere onu yakalatır. Temmuz İnanna'nın kardeşi güneş tanrısı Utu'ya kendisini bir yılana çevirerek kurtarması için yalvarır. Utu'nun onun kollarını ve bacaklarını bir yılana çevirmesine rağmen, maalesef Temmuz yer altı ifritlerinin elinden kurtulamaz. Böylece bitki dünyasıyla ölen Temmuz kış uykusuna yatan bir yılan gibi yer altına inecek ve yeniden yeryüzüne dönmek üzere ölüm uykusuna yatacaktır. Çünkü bu olaya çok üzülen Dumuzi'nin kız kardeşi Geshtinanna, Dumuzi'nin yerine yer altı dünyasına gitmeye hazır olduğunu belirtince, bu fedakarlık karşısında yumuşayan tanrıça, yılın bir yarısını yeryüzünde geçirmesi için Dumuzi'ye izin verir. Çünkü yılın bu yarısında Geshtinanna yer altına inecektir.
Eski devirlerden beri gökyüzünde meydana gelen astronomik olaylar romantik bir anlayışla izlenmiş ve yıldız kümelerinin sembolü olduğu mitolojik kişiler, tanrı veya kahramanlar yeryüzünde bu yıldızların arasındaki ilişkilerin benzerlerini yaşamışlardır. Özellikle M.Ö 2400'lerden itibaren astronominin Babil, Asur, Fenike, Mısır'daki artan önemine paralel olarak mitolojik şahıslar, tanrılar ve tanrıçalar da gökyüzündeki yıldızlara yerleştirilmiş; böylece önce büyük tabiat olaylarının ve bizatihi tabiatın içindeki güç olarak tasavvur edilen ve bu güçler arasındaki ilişkilerden doğan mitolojik hikâyeler de gökyüzüne yükselmiştir. Böylece sadece yıldız kümeleri, burçlar, yedi seyyare tanrı ve tanrıçaların simgeleri hâline gelmekle kalmamış, gökyüzünde bu yıldızlar arasındaki ilişkiler, onların hareketleri, dolayısiyle meydana gelen zaman bölünmeleri, mevsimlerin de oluşturulması tivi astronomik olaylar da eski mitolojik figürlerin temsilcileriyle yeryüzünde oluşan efsaneler ve hikâyeler halinde anlatılmıştır.
Edebî Eserlerin Değerlendirilmesine Ioanna Kuçuradi'nin Getirdiği Yeni Bir Yaklaşım ... Onun icin bir edebî eserde "yeni" olandan neyi kastettiğini isterseniz kendisinden dinleyelim; "yenilik, ancak etik değerlerin çağın tarihsel çerçevesi içinde somut olarak betimlenmesi anlamına gelir. Buna göre ancak, çağın koşullarından dolayı daha önce hiç anlatılmamış yaşantı ve eylem olanaklarını anlatan bir yapıta, değişen dünyada insanın değişmeyen yapısını yeni bir biçimde anlatan bir yapıta, 'yeni' denilebilir."
Sayfa 138
Hasibe Mazıoğlu
"Fakat şiir her şeyden evvel bir söz ve ifade sanatıdır. Şairin işi duygu ve düşüncelerini sözle bir sanat eseri olarak ifade etmektir. Şair söylemesini bilen insandır. O duygu ve düşüncelerini en iyi bir şekilde ifade eder ve okuyan kimsede duygu ve hayal ufukları açar."
Sayfa 124
Reklam
Sanatkârın ruhî portresini aydınlığa çıkarmak, bir taraftan eseri, diğer taraftan sanat eserinin vücuda gelmesi kanunlarını izah eder ve hepsinden mühim olarak bize yeni bir insan verir... Sanat eserini bize aratan hakiki sebep, iç âlemi ile bir insanı tanımak zaruretidir.
Sayfa 107
Sen kendi zihninden korkuyorsun George. Hiçbir insan böyle bir korkuyla yaşayamaz.
Yaşlıların hepsi yaşama çocuklardan daha bağlıdırlar. Çünkü ömürleri boyunca bu dünya için çalışmışlar ve sonunda boşuna emek verdiklerini görür olmuşlardır. Göçerken bütün mallarından, çabalarının meyvalarından ayrılırlar. Yaşadıkları sürece ölürken yanlarında götürecek hiç bir şey edinilmediğini düşünmemişlerdir.
Reaktans Kuramı
Hareket etme, düşünme veya hissetme özgürlüğümüz tehdit altındayken, bu özgürlüğü geri almaya güdüleniriz. İnsanların yitirdikleri şeyleri daha fazla istemesinin ve romantik aşk söz konusu olduğunda kendileriyle ilgilenmeyen veya sahip olmadıkları ya da olamayacakları kişileri arzulamasının nedeni budur.
Çocukken yabancılarla konuşmamayı öğreniriz; büyüyünce de sokakta yanımıza gelip kendini tanıtan, bizi tanımak istediğini söyleyen bir yabancıyı hoş karşılamayız. Çoğumuz böyle bir yabancının meczup ya da ayyaş olduğunu, bir şey satmaya çalıştığını, bizi bir şeye ikna etme peşinde olduğunu, hatta bize zarar vereceğini varsayar. Halbuki aynı yabancıyı her gün süpermarketle, otobüste ya da asansörde görüyor olsak, muhtemelen farklı tepki veririz.
358 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.