Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
°•○● Başımın biricik belasıdır yalnızlık
Sayfa 39 - ZeplinKitabı okudu
°•○● Belki cehennem icin çektiği zahmetleri Siz dahi çekmiyorsunuzdur cennet için Heyhat zavallı ruh ,ne çok acırım sana Hangi yıldızlar saptırdı seni bu yola
Sayfa 35 - ZeplinKitabı okudu
Reklam
°•○● "cismen insandırlar,ama bu adı hak etmezler,zalimlikleri kurtları bile utandırır" R.Burton/melankolinin anatomisi youtu.be/0ctOiEYVwqY?si=...
İnsanoğlundaki bu sefaletin dürtüsel nedenle- ri, Tanrı'nın suretinden mahrum kalmanın ya da kutsallığın kaybedilmesinin, ölüm ve hastalık se- beplerinin, tüm geçici ve daimi cezaların başlangıcı Adem babamızın, Şeytan'ın dürtmesi ve cezbetmesi ile yasak elmayı yiyerek girdiği günahtır
Quantum mutatus ab il- lo?(103 ) İlk yaratıldığı kutsanmış ve mutlu halinden ne kadar farklı! Şimdi ise sefil ve lanetli. "Ekmeğini keder içinde yiyecektir," ölüme, her türlü hastalığa ve belaya mahkûm olacaktır. "Her insan zorlu sıkıntılar çeker, Ademoğulları ağır bir boyunduruk altındadır. Analarının rahminden doğdukları günden her şeyin temeline dönecekleri güne dek bu iş böyledir. Öleceği günü düşünen insan dehşete kapılır. (103) (Lat.) Bu kadar değişti mi?
Difficile est Satyram non scriber:(95) çünkü yol- dan çıkarılacak bir sürü hedef, saldırılacak birçok manevi huzursuzluk var ve bazen en iyiler bile hata yapar. Aliquando bonus dormitat Homerus. (96) Durum böyle olunca insan haddini aşabiliyor -opere in lon- go fas est obrepere somnum(97). Eğer gene kalkıp beni suçlarlarsa, son çare olarak, her söylediğimi inkâr edeceğim. Ancak, asil okuyucum, sizin iyi yürekli olduğunuzu ve beni kibarca onayladığınızı zannetmekteyim; o zaman bu umut ve güvenin verdiği teminat ile başlayalım eserimize. 95: (Lat.) “Hiciv yazmak çok zor değildir” M.Ö. 2. yüzyılda yaşamış Ro- malı hiciv ustası Juvenalden alıntıdır. " 96: Horatius'tan alıntı; (Lat.) "Bazen yüce Homeros da uykuya gerek duyar” 97 " Horatius'tan alıntı; (Lat.) "Eser uzun olunca, üzerimize uyku çökmesi doğaldır."
Reklam
o kadını beklemek melankolinin anatomisi üzerine kurulmuş bir bekleyişti ve bir son öngörmüyordu.
Platon’a göre ruh, ceza olsun diye bedenin içine koyulur…
Sayfa 323Kitabı okudu
Türkler, adını is kadar kara olan meyvesinden alan (tıpkı Lakedemonia'da sıklıkla tüketilen o siyah içkiye benzer, hatta muhtemelen onun ta kendisidir) kahve diye bir içecek tüketirler (zira şarabı ağızlarına sürmezler); azar azar yudumlarlar ve dayanabilecekleri kadar sıcak içerler, bizim birahanelerimize benzeyen kahvehanelerde çokça zaman geçirirler, vakit öldürmek ve birlikte gülüp eğlenmek maksadıyla buralarda oturup kahve eşliğinde sohbet ederler, zira kahve içmenin sindirime yardımcı olduğunu ve insana zindelik verdiğini yaşayarak öğrenmişlerdir. Bazı Türkler ise bu faydaları görmek için afyona başvururlar.
Sayfa 483
Curas edaces dissipat Evius.* *(Lat.) Şarap tanrısı, yüreği yiyip bitiren dertleri uzaklaştırır. Hor. lib. 2, od. 11.
Sayfa 477
Reklam
Melankoli
Kısacası, insanlardan darbe yedikleri kadar merhamet de görürler, kimileri bunu kıskanılmaya yeğ tutarlar; buna göre, neşeli olmaktansa üzgün olmak, quam sapere et ringi, akıllı, hikmetli olup sıkıntı içinde sürünmektense akılsız ve huzurlu yaşamak, mutlu hissetmektense izdirapla dolmak çok daha iyidir: En tepedeki aşırılıktan ziyade en dipteki aşırılığı yaşamak daha münasiptir.
Sayfa 403
Fide et diffide* *(Lat.) Hem güvenin hem şüphe edin. Camerar. Emb. 55, cent. 2. Cave cui credas, vel nemini fidas. Epikharmos.
Sayfa 397
Olsun, içiniz rahat olsun, bunların hepsi gelip geçicidir; nasıl ki bir keder başka bir kederle silinip gidiyorsa, bir duygunun yerini başka bir duygu alıyorsa, bir bulutu başka bir bulut sürükleyip götürüyorsa, bir söylentiyi de başka bir söylenti unutturur, zira kulağımıza her gün yeni bir havadis çalınıyor;
Sayfa 388
Improbitas nullo flectitur obsequio* *(Lat.) Kötülük asla kendinden ödün vermez.
Sayfa 385
1.500 öğeden 16 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.