Maalesef bitti. Kaç gündür Türkan Şoray ("Ablam" desem artik) ile yaşıyordum. Gün içinde durup dururken onun hayatindan örnekler verip anılarını paylaşıyordum. Annemin ona benzemesinden dolayıdır belki onu bu denli sevmem, şimdi hayatını da okuyunca aileden biriymiş gibi daha bir yakın hissettim onu kendime. Hayran kaldim bu sefer bilinçlice.. AVM'de şöyle bi karıştırırken kitabini baktim olduğum yerde okumaya başlamışım.. Doğum günü hediyem oldu ayni zamanda kendime.. Çok samimi buldum yazdıklarını.. Ve o bir sinema oyuncusu değil, sinemanin kendisi bence.. İyi ki var.. İyi ki bizim sanatçımız...
Sinemam ve BenTürkan Şoray · Türkiye İş Bankası Yayınları · 2017254 okunma
"Toplum sevdiğini sevgisiyle taçlandirir; ben de bu sanslilardan biri oldum. Bir sanatçıyı yücelten, yaşatan o sanat dalında kendisini izleyenlerdir; ben de seyircim için yaşadım, sanirim seyircim bunu anladı. Yoksa ben ne en güzelim ne de en iyi oyuncu."
"Özel yaşamımda yalancıktan ağla deseler ağlayamam. Erkekler ağlayan kadına dayanamaz düşüncesiyle bir iki kere yalanciktan ağlamayı denedim, gözlerim bile dolmadı."
"SELIM ILERI: (...) Sonralari anladim ki; entellektüellik vehmi içinde küçümsedigimiz dönemlerde Şoray, ciddi bir sosyolojik olayın temsilcisi imiş. Her biri "külkedisi' masalı olan filmleriyle ev kadınlarının tekdüze-bıktırıcı dünyalarına büyük bir hayal zenginliği katıyor, 'rüyalardaki kadın' olabiliyordu."