Cengiz Aytmatov, okuduğum bütün eserleri “an içinde ömür” kıvamında.
Bu usulu sevdim. İlk sayfada aldığınız heyecanı son sayfaya kadar taşıyabiliyorsunuz. Kesinlikle; kitaplarının bir solukta okuması için ustaca bir metod geliştirmiş, Yazar.
Dil, anlatım, kurgu zaten tartışmasız. Biraz konu sıkıntısı çekiyor gibi. Bu kitapta da, özellikle Toprak Ana’da belirgin olarak karşımıza çıkan ama diğer kitaplarında da var olan Eski Sovyet Rejimi’ne ilişkin analizleri bolca görüyoruz.
Bütün bu korkunç sözlerin o gencecik ağızdan çıkmış olması rezalet bir şeydi. Bir gülün üzerinde gezinen salyangozun arkasında bıraktığı salyaya benziyordu