"Ne olursa olsun, her şeyin anlamsız olduğu, her şeyden umut kesmek gerektiği düşüncesiyle nasıl kalır insan?.. Her şeyin anlamsız olduğunu söylediğimiz anda bile anlamlı bir şey söylemiş oluyoruz. Dünyanın hiçbir anlamı yoktur demek, her çeşit değer yargısını ortadan kaldırmak olur. Ama, yaşamak ve örneğin, yiyip içmek kendiliğinden bir değer yargısıdır. Ölmeye yanaşmadığı sürece, insan yaşamayı seçiyor demektir.
Kesinlikle okunması gereken bir kitap. Bir insanın yaşama karşı ne kadar kayıtsız olabileceğini anlatan kitap Albert Camus'un dünya görüşü, yaşamın anlamsızlığından, saçmalığından kaynaklanan bir anlayıştan yola çıkmaktadır. Kitabın ismiyle özdeş ana karakter tıpkı Camus gibi yaşadığı şeylerden zevk almayan, anlamsızca bulan melankolik bir kişi olarak karşımıza çıkıyor.
YabancıAlbert Camus · Can Yayınları · 2025137,5bin okunma