Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
·
Puan vermedi
Kültür Endüstrisi - Kültür Yönetimi
Kültür Endüstrisi - Kültür Yönetimi
Max Horkheimer
Max Horkheimer
Theodor W. Adorno
Theodor W. Adorno
Modern dünyada kültür hayatımızın her alanına nüfuz etmektedir. Dinlediğimiz müzikten izlediğimiz filmlere, okuduğumuz kitaplara ve takdir ettiğimiz sanat eserlerine kadar kültür, kimliklerimizi ve dünya görüşümüzü şekillendirir. Peki bu kültür nasıl üretiliyor, dağıtılıyor ve tüketiliyor? Bu soruyu yanıtlamaya çalışan
Kültür Endüstrisi - Kültür Yönetimi
Kültür Endüstrisi - Kültür YönetimiTheodor W. Adorno · İletişim Yayınevi · 2021251 okunma
144 syf.
9/10 puan verdi
·
Beğendi
Müphem Dünyanın Kontrol edilemezliği (unverfügbarkeit)
Nouvel Observateur tarafından 2013 yılında dünyanın en önemli 25 düşünürü listesine eklenen ve Almanya'da en önemli 500 entelektüel listesinde ilk 50'de bulunan günümüzün yaşayan eleştirel teorinin önde gelen temsilcilerinden olan Hartmut Rosa bir sosyolog ve düşünür olarak kendi alanında yaptığı; zamanın sosyolojisi ve kimlik
Dünyanın Kontrol Edilemezliği
Dünyanın Kontrol EdilemezliğiHartmut Rosa · Albaraka Yayınları · 202211 okunma
Reklam
254 syf.
·
Puan vermedi
·
653 günde okudu
Akademik dilin ingilizcesine hakimseniz, bu kitabın türkçesini okumanızı önermem. Yazarı Guy Debord, kendini sinemacı olarak adlandıran, marksist teoriyle haşır neşir bir fransızdır. Ancak 1967 yılında yayınlanan "gösteri toplumu" kitabının da etkisiyle, ciddi bir ün kazanıyor. Öncelikle kitabın birkaç ana meselesi var: ideolojik aygıt
Gösteri Toplumu
Gösteri ToplumuGuy Debord · Ayrıntı Yayınları · 2021890 okunma
240 syf.
8/10 puan verdi
·
17 günde okudu
Yabancilaşma “Çağımıza göre kutsal olan tek şey ‘yanılsama’ ve kutsal olmayan tek şey hakikattir. Gosteri Toplumu,Var olani kendisi olma ozeligi disinda tutarak Tükete bildigin kadar varsin sloganiyla bütünleştiren ayni zamanda gösterinin her yerde oldugunu vurgulayarak yasamamizi nasil ele gecirdigini gosterir. Yabancilasmanin altinda yatan seyin metalasma oldugunu gercek olan hic bir seyin kalmadigini da ekler yazar. Yazim dili olarak anlasilir olmasina dikkat edilmis fakar daginik bi sekilde ele alinmis olmasi yuzunden algilamaya calisirken zorlayiciligi bulunuyor. Ozetle ; İzleyicinin (kendi bilinçsiz etkinliğinin sonucu olan) seyredilen nesneye yabancılaşması şöyle ifade edilir: İzleyici ne kadar çok seyrederse o kadar az yaşar; kendisini egemen ihtiyaç imajlarında bulmayı ne kadar kabul ederse kendi varoluşunu ve kendi arzularını o kadar az anlar. Gösterinin etkin insan karşısındaki dışsallığı, kendi davranışlarının artık bu insana değil, bu davranışları ona sunan bir başkasına ait olması gerçeğinde ortaya çıkar. İşte bu yüzden izleyici hiçbir yerde kendini evinde hissetmez, çünkü gösteri her yerdedir.
Gösteri Toplumu
Gösteri ToplumuGuy Debord · Ayrıntı Yayınları · 2021890 okunma