Sineklerin Tanrısı
"Hamlet'i sadece bir öç alma tragedyası ya da Moby Dick'i sadece bir balina avı öyküsü sanmak ne denli yanlışsa,Sineklerin Tanrısı'nı da çocuklar için yazılmış bir serüven romanı saymak o denli yanlıştır.Hatta Sineklerin Tanrısı'na roman demek de yersizdir;çünkü bu kitap bir roman değil,gerçekçi bir anlatımla yazılmış olmakla beraber,bir alegoridir,yani simgesel anlamları olan bir öyküdür." ____MÎNA URGAN
Edebiyat
Mina Urgan
"Çağımıza uymak zorundayız palavrasına da hiç mi hiç inanmıyorum. Eğer yaşadığım çağın en yüce ideali köşeyi dönmekse; eğer yaşadığım çağ toplumsal adaletsizlik üstüne kuruluysa; eğer yaşadığım çağ inandığım her şeyi yadsıyorsa; eğer yaşadığım çağa bayağılık ve çirkinlik egemense, ben böyle bir çağa neden ayak uydurmak zorunda kalayım?"
Çağın zihniyeti
Reklam
Memedê Torî- Sûncê mina
Min ,Gotinên ji xwa mezintir gotin Ma emrê min çand bû 23 -24 Ez ki evindar,dildar, hezkirin ki Gelo min gunehê te standibû ? Ew hatîne serê min! Sûncê mina ,go min ji te hezkir Sûncê mina...
Kurdî
https://seymareyhangozen.com/blog?202606180624
Sabahın serinliğinde yapılabilecek en güzel şeylerden biridir okumak. Bakın pek sevgili Mina ne diyor. "Güneşli ılık bir kış günüydü. Bodrum'da çok hoşlandığım o kış günlerinden biri. Bahçede kurulan sofraya hep birlikte oturduk. Sevdiklerimle beraber yemek, tek başına yemekten kat kat daha güzel gelir bana." Mutluluğun tarifini yapan Mina haklı değil mi? Mutluluk sarıp sarmalayan ilişkilere sahip olmak biraz da. Ben, şeklen mutlu görünen, detayında sürekli laf sokan, kendi değersizlik duygusunu ötekine boca eden, her ortamda sorun yaratan insanlara maruz kaldım bir kaç sene. Bu insanlar ailedendi, iyiliğini istiyor gibi görünen , kötü hissettiren dilleri vardı. Hayatımın en kötü değil, en öğretici zamanları idi. O zaman anladım kendisi ile derdi olan insanla sağlıklı ilişki kurmak, iletişime devam etmek zorlayıcı ve yorucudur. Ancak bu yorucu insanlardan uzaklaşmak, bizi tamamen kabuğumuza çekmeye de itmemeli. Tek başına yemek yemenin, günde üç paket sigara içmek kadar zararlı olduğunu söyler Acar Baltaş. İnsan ilişkileri konu olduğunda, seçmek ve yönetebilmek gerekli. Çok sevdiğim bir sözle bitirmiş olayım. "Neye tahammül ettiğine dikkat et; insanlara sana nasıl davranabileceklerini öğretiyorsun." Sevmek benim için kıyamamakla çok ilişkili. Sevgilerimle... #MinaUrgan #Hayat #İlişkiler #İnsanlar
Dünya edebiyatının önemli eserlerini yaptığı çeviriler ile dilimize kazandıran profesör, çevirmen, yazar ve filolog Mina Urgan'ı aramızdan ayrılışının 26. yılında saygıyla anıyoruz. #minaurgan
1000Kitap
Mina URGAN Ölüm yıldönümünde Saygıyla (1 Mayıs 1915 - 15 Haziran 2000) Karpuzu kestin. Baktın ki kabak... Gene de zorla yiyecek misin o karpuzu? Canım Fethi Naci 'nin bu cümlesinden sonra başladığım her ne ise hoşlanmadığım yerde bırakmaya karar verdim. Kitabı da insanı da...!!! "Ben sahip olduklarımın tadını çıkarmayı öğrendim hayatta. Sahip olamadıklarımın ve olamayacaklarımın acısına ise ayıracak zamanım yok. Hayat çok kısa." Mina URGAN
Reklam
Reklam