Japonya'da bazı festivaller "dinimsi" bir takım nitelikler taşımakla birlikte, ülke genelinde gerçek anlamda dini bir faaliyetten söz etmek gerekirse bunlardan biri yeni yılda "Oshogatsu" adıyla, diğeri ise Ağustos ayının ikinci haftasında "Obon" olarak bilinen kültürel örüntülerdir. Her ikisi de bir dizi dini sembolizm ve ritüelleri ihtiva eder. Bunlardan "oshogatsu" (yeni yıl) doğrudan ulusal din olan Şintoizm kapsamında gerçekleştirilir. Şintoizm, Japon ulusal dinidir, bu dine göre imparator Kamisama adı verilen Tanrının oğludur. Tanrı, Güneş'tir. İmparator onun yeryüzündeki gölgesidir, sembolü ve temsilcisidir. Dolayısıyla Şintoist geleneklere göre İmparator dini temsil eder. Oshögatsu (yeni yıl) etkinlikleri, Shitoizm örf ve adetleri çerçevesinde Şinto tapınaklarda icra edilir. Tüm devlet adamları, imparator dâhil, devletin temsil edildiği bir Şinto tapınağında bir araya gelir, sembolik de olsa bir ayin icra edilir.