8/10
·592 syf.··
2026 24. kitabı
·
27 günde okudu
·
Okunma: 09 Haziran 2026 17:22
Her ne kadar okumam çok uzun sürmüş olsa da güzeldi. İlk kitabı daha çok beğendim. Bence çok yavaş ilerledi, sondaki olaya hazırlık yapıldı falan ama bilmiyorum sonu beni çok tatmin etmedi. Yine de konusu vs her şeyi benim için okumaya değer bir kitaptı. Üçüncü kitap çıkacakmış, bilmiyorum gerek var mıydı ama kesin alıp okurum gibi. *Buradan sonrası spoilerlı* Marcella karakteri çok güzel tanıtıldı, ilerleyişi de yazıldı. Sonra hemen öldü? Bilmiyorum ben daha komplike olsun isterdim açıkçası. Eli ölmüş gibi duruyor ama üçüncü kitap var ve orda da olacakmış gibi? O da kolay öldü gibimsi. Bu kitapta Victor'un da kötü adam olması kitabı ayrı bir ilginç yaptı. Karakterlerin dümdüz olmaması baya hoşuma gidiyor. Yine de yan karakterler harcandı gibi genel, bilmiyorum, sanki bazı kısımları boşuna okumuşuz gibi hissettim. Sydney'nin daha aktif olmasını isterdim çok boştu onun kısımları. Dominic boş yere öldü, bari onu canlandırsaydılar.. Öyle işte beğensem de eksik bulduğum kısımlar da vardı.
VengefulVictoria Schwab (V.E. Schwab) · Titan Publ. Group Ltd. · 201995 okunma
10/10
·143 syf.··
Beğendi
·
2026 152. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 30 Nisan 2026 11:47
Bir kedinin ilk kez doğurmasını izlemek çok hoş oluyor, beyaz jelatin kesesinde kıvranan o küçücük şey ortaya çıkar çıkmaz anne kedinin keseyi yalayarak çıkartması, göbek kordonunu kesmesi, doğumdan artakalanları yemesi, bütün bunları şahsen ilk kez yapıyor olmasına rağmen bu kadar tertemiz, bu kadar ustaca, bu kadar kusursuzca yapması. Hep bir duraklama anı vardır. Yavru dışarı çıkmış, kedinin arka tarafında yatıyordur. Kedi tuzağa düşüp de kaçmak isteyenlerin tepkisiyle kendisine bağlı yeni nesneye bakar; bir daha bakar, ne olduğunu bilmiyordur; derken uyarıcı mekanizma devreye girer, kedi isteneni yapar, anneliğe geçer, mırlar, artık mutludur. Bu kedinin doğan yavruya bakıp duraksama süresi, görmüş olduklarımın en uzunuydu. Baktı, dönüp bana baktı, biraz kımıldayıp ona bağlı nesneden kurtulmayı denedi - sonra işler yoluna girdi. Yavruyu temizledi, kendisinden beklenen her şeyi yaptı, mırladı – daha sonra ayağa kalkıp aşağı kata indi, verandada oturup bahçeyi seyretti. Neyse bu iş de bitti diye düşünüyor gibiydi. Derken karnı tekrardan kasılmaya başladı, dönüp bana baktı – rahatı kaçmıştı, öfkelenmişti. Mimikleri, beden dili açıkça “Çattık belaya!” diyordu. Ona emrettim: Yukarı çık! Yukarı! Çıktı, surat asarak.(…) Doğurduğu yavruyu tekrar görünce tanıdı, mekanizmaları yine çalıştı, yavruyu yaladı. Toplam dört yavru doğurdu, sonra uykuya daldı, hoş bir tabloydu, etrafında meme emen dört şirin yavrusu, kıvrılmış yatan enfes bir kedi. Yavrular çok güzeldi. İlk yavru dişiydi, gözlerinin etrafındaki karakalem çizgilere, göğsüyle bacaklarındaki siyah yarım çubuklara, açık bej hafif benekli karnına kadar hık demiş annesinin burnundan düşmüştü. Derken girimsi mavi kedi: Sonraları bazı ışıkların altında koyu eflatun oluyordu. Sonra büyüdüğünde sarı gözlü, tepeden tırnağa
Hayata Dair
Kedilere DairDoris Lessing · Metis Yayınları · 2007160 okunma
Etimoloji Defteri
Mücellit Nedir ?
Esme Lennox Nasıl Yok Oldu
9/10
·192 syf.··
2026 14. kitabı
·
32 saatte okudu
·
Okunma: 28 Nisan 2026 22:07
Esme’nin hikâyesi aslında bir kayboluş hikâyesi değil. Daha çok, birinin yavaş yavaş görünmez kılınmasının, hatırlanmamasının ve en acısı da anlatılmamasının hikâyesi. Hikayesi duyulmamış nice kadın vardır eminimki. 61 yıl akıl hastanesinde kalmaya terk edilmiş, herşeyi elinden alınmış ama hafızası şahsiyetinin önüne bir perde çekip sökülüp alınmasına izin vermemiş bir kadın Esme. Geçmişin, susturulmuş kadınların ve “uyumsuz” olmanın ne demek olduğuna dair ağır ama çok incelikli bir anlatı. Agnes beni ne kadar etkilediyse sanıyorum ki iki katı, üç katını yaptı #magieofarrell Esme ile. O kadar sürükleyiciydi ki uzun zamandır daha kısa olan kitapları bile bu hızla okumadım, bir günde bitti ama beni de bitirdi. Şimdi ben bu duyguyla napacağım?
Edebiyat
Esme Lennox Nasıl Yok OlduMaggie O'Farrell · Domingo Yayınevi · 20243,028 okunma
9/10
·384 syf.··
2026 12. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 23 Nisan 2026 11:21
Öncelikle herkese iyi okumalar Kitap hakkında okadar çok olumlu eleştiri okudumki kitabı alıp okumak farz oldu ve bende o olumlu eleştiri yapan arkadaşlara katılıyorum Son derece sade ama heycanli suprizli ilerleyen daha kitabin başında sizi içine alan ve kitabın ilk bölümü ile vaybe ben ne okudum simdi dedirten bir okuma serüveni idi Yazar evet bazı yerleri gereksiz uzatmıştı ama o bölümlerde bile inaninki hiç sikilmiyorsunuz ve hep bir sayfa sonrayı merak ediyorsunuz o yüzden şiddetle tavsiye ederim alın okuyun eminimki bir kaç yıl içinde bu kitabın bir filmi yada mini dizisi çıkar
Sevgiler, AnnenIliana Xander · Juno Kitap · 2026306 okunma
Örneklr daha iyi anlamamıza yarar burada ise tam zıttı anlam fiuv
Ya ben anlamıyorum ya da çeviri kötü olduğundan böyle oldu ama hiç bir şey anlamadımOkulda okuduğum için de olabilir neyse demek istediğim tek bir şey var o da bunlar nasıl insan, theaklehoms gibimsi bir isimli şahıs vardı bir ona katıldım(Görüşüne değil) boş boş soru soruyorlardı, tck beğenmedim. Ayrıca Platon okumak istiyordum Bokrates geldi bir anda...
DevletPlaton (Eflatun) · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 201932,9bin okunma
8/10
·216 syf.··
Beğendi
·
2026 2. kitabı
"Kimyagər" sadəcə bir macəra hekayəsi deyil; hər kəsin öz ürəyinin səsini dinləməsi və həqiqi arzularının ardınca getməsi haqqında bir təlimdir. İspan çobanı Santyaqonun Misir piramidalarında xəzinə axtarışı əslində insanın özünü kəşf etmə səyahətidir. Koelho oxucuya xatırladır: ən böyük xəzinə çox vaxt ən gözlənilməz yerdə – öz başladığın yerdə ola bilər. Kitab hər dəfə oxunanda yeni bir məna verən, sadəliyi ilə təsirləndirən bir əsərdir.
KimyagərPaulo Coelho · Qanun Nəşriyyatı · 2015246,7bin okunma