Yazar jungcu bir psikanaliz ve şair, öykü derleyici olduğu için kitapta arketiplerden ve jung dan bolca bahsedilmiş , içinde farklı kültürlerden derlenen, kadınlarla ilgili masallar , kadınların ilişkileri, kişisel imgeleri ve hatta bağımlılık gibi temalar var.Kitap kadın pisişesinin bu güne kadar hazırlanan en büyük sözlüğü olarak görülüyor .
Yazar kadinlarin bastırılmış vahşi benliklerini ortaya çıkarmak ve içgüdüsel doğasını aydinlatmak icin masal,efsane ve mitleri kullanmış. Kitap hikaye kitabi değil hikayelere
dayali bir analiz kitabi bu yüzden bir solukta okunacak bir kitap da değil .Ara ara alip istenilen bölümden okunabilir.Yazarında belirttiği gibi kitap kadınlar için yazılmış ama kadın dünyasını az da olsa anlayabilmek biraz empati kurmak isteyen erkekler de okuyabilir diye düşünüyorum.
Yazar giriş bölümünde"yitirilmiş bir psişik dürtünün onarimi ya da düzeltilmesi için gereken çareler, öykülerin içinde bulunur . öyküler ilaçtır",diyor.
öykülerdeki metaforlarla kadınların içlerindeki vahşi kadını bulabilmeleri için yer yer mesajlar vermiş. Tabii öykü analizlerinin çok fazla olması bazı okurları sıkabilir ama ben junk kitaplarını okumaya alışık olduğum için beni okurken çok zorlamadiı açıkçası hatta ilgi ile okudum bazı bölümleri. Öykü mitler ve arketipler ve Jung ilginizi çekmiyorsa kitap sizi kesinlikle okurken yoracaktır.Ben çok beğendim, öyküler ve bunlar aracılığıyla verilmeye çalışılan mesajlar düşündürücü...
Kitapla kalınız efendim.