Mustafa KISA

Mustafa KISA
@mmustafakisa
Öğretmenim,sosyoloğum ve kitap çevirmeniyim.Üç tane yayınlanmış çeviri eserim var.
Öğretmen, Sosyolog, Kitap Çevirmeni
Yüksek Lisans
Bursa
14 okur puanı
Mart 2018 tarihinde katıldı
Şu anda okuduğu kitap
Psikoloji
Gönderi kullanım dışı
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!

Elif Bekar

@Elif_sam
·
Yeniden Doğuşun Öyküsü
Her ölüm aslinda bir doğum. Geçen gün kızımla ölüm üzerine konuştuk. Bana ölüm korkusundan bahsettiğinde bende ona aynen bu cümleyi kurdum. Korkma Anne karnından ölüp dünyaya doğuyoruz. Sonra dünyada ölüp ahirete doğruyoruz. Lakin ölmek yada doğmak için bedenin mi nefessiz kalması yada nefes alması gerekiyor? Çokça nefes alan ama yaşamayan insanlar yok mu? Siz ne düşünüyorsunuz bu konuda? O kadar güzel bir kitapla geldim ki. Son sayfasını az önce bütün vücudum diken diken , gözlerim yaşlarla,her bir hücremde hissederek okudum. Yok yok öyle ağlamaklı bir kitap değil. Ama duygu yoğunluğu yüksek ve iliklerinize kadar bunu size hissettiriyor. Meslektaşım olan hemsire hanımın, hayatta iken yazdığı ve ölümünden sonra oğlunun eline geçecek olan aklını yüreğiyle harmanlayıp yazdığı satırlarda oğluna bıraktığı her mektubunda; oğluna söylese de herşeyi ,aslinda hepimize hitap ediyor. Hayata ,yasamaya dair cok guzel felsefik çıkarımların da icinde bulunduğu duygu yüklü mektuplarla hep kendimi ,kendi cocuklarimi,annemi,anneliğimi , evlatlığımı, eşimi, evliliğimi herseyi bir bir gözümden geçirip kendimle yüzleşmeye itti beni. Bazen bu yüzleşmeler insanin hosuna gitmeyebiliyor ama yeniden doğuş için yüzleşmek ,kabullenmek ve yeni yollar bulmak gerekiyor. düşünen, yaşayan ve arayan her insanın sorguladığı şeylerdi bunlar. Kırıklarının sonuna gelmiş bir yaşamı geride bırakmıştım ve ölen annemden yeniden doğmuştum.diyerek noktayı koyan oğlunun... Ve ogluna ,başın sağ olsun.....iyi ki doğdun.... diyen kızının... İnanilmaz bir kurgu ve düşünce analizi ile akli ve kalbiyle harmanlayip ogluna yazdığı mektuplarla hemsire hanımı , hayatını ,onunla ciceklerin dünyasını , duygularını ,keskelerini , anneliğini, insanlığını,tanımanızı çok çok isterim . Bu yazardan
Edebiyat & Roman

Gülden Topal

@gldnokuyor
·
#y:153537ben nasıl ol Ben Nasıl Öldüm "Çünkü herkes bilmek ister nasıl öldüğünü..." Yanındaki not ile birlikte aldığım bu kitabı çokça merak etmiştim. Yazarın yazdıklarını(notu yani)kitabı okuduktan sonra tekrar okuyunca daha anlamlı geldi satırlar. Öğreten miydi yoksa öğrenen mi bilemem ama yazarımız bence bu kitapta biraz da kendiydi... Duygu ve düşüncelerini paylaşma zamanının geldiğini düşünüp bu kitabı yazması, kitabımızdaki karakterlerle ortak özelliği. Ben kütüphanemde bu kitabı misafir etmekten mutluluk duydum.Yazarımız; kitabı beğenirseniz,yolda olmak isteyen,cevaplardan ziyade soruların peşinden gidenlerle buluşması için destek olur musunuz demiş. Seve seve tabii ki... Bir yol hikayesi, kim olduğunu arayan, geleceğinden ziyade geçmişinin peşine düşmüş bir adam... Onun da peşinden gittiği, merak ettiği başka bir adam. Öğretmen, nam-ı diğer öğreten. Hikaye aslında onun yazdıklarıyla başlıyor. Sağa sola saçılmış kelimeler gibi. Birbirinden bağımsız, aklına geleni yazdığı anılar. Yazdıkları çoğunlukla çocukluğuyla ilgili olsa da yaşadığı dönemi de içine katarak ülkesini, yönetimi sorgulayan, eleştiren genç bir öğretmenin kendini arayışı. İçinden çıkılamaz bir duruma düşmesi ve kendi elleriyle yaptığı kulübesini terk etmesi.Hem de herşeyi olduğu gibi bırakıp gitmesi.Kitapları da dahil not aldığı defteri, herşeyi ... İşte burda, kulübeyi satın alan Almanya'dan gelen durumu iyi sayılan diğer karakterimiz devreye giriyor. Asıl hikaye burda başlıyor .Gerçi biz öğretmenin hikayesini de onunla öğreniyoruz. Çünkü kendi yazdıklarında bunlardan bahsetmiyordu bize. Geçiş kısmında anlmakta biraz zorlandım başlarda ama sonra herşey rayına oturdu. Bittiğinde kafamda hala soru işaretleri kalmadı değil tabii. Belki devamı gelir. Belki bu defa da Bahar Kadın bize O'nun
Edebiyat & Roman

Ccninkitap

@Ccninkitap
·
BEN NASIL ÖLDÜM Merhaba arkadaşlar bugün kalemiyle ilk kez tanıştığım yazarın #bennasılöldüm eseriyle karşınızdayım. İki farklı karakterlerin hayatına eşlik ediyoruz bu eserde. Öncelikle ilk karakterin çocukluğundan itibaren yaşadığı, hissettiği duygularına eşlik ediyoruz. İkinci karakterimiz ise Almancı ve Türkiye'ye gelir bir ev alır. Aldığı ev aslında çekip giden öğretmene ait. Almancı'nın öğretmene ait bulduğu notlar yazılar onu çok etkiler ve hayatını sorgulamasına neden olur. Eseri okurken bir yandan sorgularken bir yandan düşündüren tarzda. Kitabın adını neden böyle olduğunu sonunu okuyunca anladım. İlk başlarda olayları çözmek zor olsa da, sonradan içine hapseden bir eser okudum. Sevgili yazarımızın yüreğine emeğine sağlık, kalemi daim olsun inşallah ve bol bol okuyucuları olsun inşallah
Edebiyat
Edebiyat & Roman
Gönderi kullanım dışı