Mağarayı andıran oyuğun tutsağı, ben, dünyanın gölgesinin karşısında yalnızım. Ocak ayı, öğleden sonra. Ama soğuk, havanın derinlerinde duruyor. Her yerde, her şeyi ölümsüz bir gülümsemeyle örten, ama tırnakla kırılıverecek kadar incecik bir güneş tabakası. Ben kimim ve ışıkla yaprakların oyununa katılmaktan başka ne yapabilirim? İçinde sigaramın tükendiği bu güneş ışını olmak, bu hoşluk, havadan solunan bu dingin tutku olmak. Kendime erişmeye çalışırsam, bunu ışığın derinlerinde başarabilirim. Ve dünyanın gizini ele veren bu hoş tadı hissetmeye, tadını çıkarmaya çalışırsam, evrenin derinlerinde kendimi bulurum. Kendimi, yani beni görüntüden kurtaran bu en uç noktadaki coşkuyu. Birazdan, başka şeyler ve insanlar beni yeniden ele geçirecekler. Ama şu dakikayı zamanın dokusundan kesip ayırmama izin veriniz, başkalarının sayfaların arasına bir çiçek bırakması gibi. Onlar, aşkın kendilerine hafifçe dokunuverdiği bir gezintiyi sayfaların arasına hapsederler. Ve ben de geziniyorum, ama beni bir Tanrı okşuyor. Yaşam kısadır ve zaman yitirmek günahtır. Bütün gün boyunca zaman yitiriyorum ve ötekiler çok çalışkan olduğumu söylüyorlar. Bugün mola verdim ve kalbim başını alıp kendisiyle tanışmaya gidiyor. Yine bir iç sıkıntısıyla boğulursam, bu, cıva zerreleri gibi parmaklarımın arasından kayan o elle tutulamayan anı hissettiğim içindir. Dünyadan ayrılmak isteyenleri bırakınız. Ben hiç yakınmıyorum, çünkü doğuşumu seyrediyorum. Bu dünyada mutluyum çünkü bu dünya benim krallığım. Geçip giden bulut ve solan an. Kendi ölümüm kendimde. Kitap, sevilen bir sayfaya açılır. Bugün, dünyanın kitabının açıldığı sayfa ne kadar da yavan. Acı çektiğim doğru mu, acı çekiyor olduğum doğru değil mi; ve çekilen bu acı başımı döndürüyor çünkü bu acı, bu güneş ve bu gölgelerdir, bu sıcak ve havanın
Sayfa 17
Felsefe-Düşünce
Kişinin Allah’a kavuşmayı, ahiret yurdunu karargah edinmeyi, dünyayı mola yeri yapmayı, bedenini binit, organlarını da hizmetçi yapmayı gaye edinmesidir.
Sayfa 39·Kitabı okuyor
Alıntı
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Mola
Ama düşman demeye dilim varmıyor Zaten böyle durumlarda ve aşkta Taşınacak silah değildir gurur
Sayfa 80·Kitabı okuyor
Son
𝙀𝙮 𝙀𝙫𝙡𝙖𝙩 •Başkasını kullanma ki, kullanılan olmayasan •Başkasına boyun eğme ki boyun eğdiren olmayasan •Sözleri doğru söyle ki doğru söyleyenlerden olasan •Fazka konuşma ki duyup anlayan olasan •Sen verenlerden ol ki alanlardan olmayasan •Sen iyilikler yap ki iyilikleri bulasan •Sözlerin namus olsun ki namusuna söz kondurmayasan •Yalan söyleme ki yalanla hastalanmayasan •Başına gelenleri bil ki kimden olduğunu, başkasını suçlamayasan •Dostunu iyi seç ki düşman olmayasan. •Yanındakini cahil yutma ki cahil kalmayasan • Bilgili ile anlaşmak zordur ama yanında bilgili adam tutasın •Tutsan ki bilgili olasan bilirim beni anlayamasan •Ama yinede beyninin bir köşesine koyasan •Zamanı gelince kullanarak be EVLAT
Sayfa 111·Kitabı okudu
Alıntı
Kullan beynini insanlar için, korkma. Kendin için kullandığın beyin çalışmaz, unutma!
Sayfa 110·Kitabı okudu
Alıntı
En büyük kötülük insanın kendine yaptığı kötülüktür.
Sayfa 107·Kitabı okudu
Alıntı