Dış dünyayı suçlamak kolaydır bir gayret gerektirmez. Kendine dönmek, iç dünyanda eksiklerini gidermek, çabalamak zordur. Buna mukabil ilki olduğun yerde dönüp durmana sebep olurken, ikincisi bir çözüm getirir.
"Hayattan öğrendiğim bir şey var. Her yerde kötülük çok kuvvetli ve zor yeniliyor. İyilik daha zayıf kalıyor."
"Kaygılanma," dedim, "var gücümüzle mücadele edeceğiz. Bu adada kötülük egemen olamayacak."