İnsan itaat etmeye yatkındır, karşı gelmek neden bu kadar zordur ? Devleti'n kilise'nin otoritesine yada kamuoyuna itaat ettiğim sürece kendimi güvende ve korunmuş hissederim. Aslında hangi güce itaat ettiğim çok az farkeder. Bu daima herhangi bir şekilde güç uygulayan ve hilekârca her şeyi bildiğini, her şeye gücü yettiği iddiasında olan bir kurum yada kişidir. İtaatim beni tapindigim gücün bir parçası yapar, dolayisiyla kendimi güçlü hissederim. O benim yerime karar verdiği için hata yapmam; yalnız kalmam çünkü bana göz kulak olur; günah işleyemem çünkü o buna izin vermez, günah işlesem bile cezam sadece, o her şeye kadir şeye dönüşün yoludur.