Hayatın baş kahramanları kadınların bence dünyadaki en değerli varlık olan kadınların bir hiçliğe,hasrete, yokluğa,acımasızlığa,sefalete,haksızlığa,zorbalığa sürüklenmesini anlatan bir kitap. Tüm bunlara rağmen göğüs geren iki dost kahraman kadın.Okunası bir hikaye...
Samimi bir şekilde anlatılmış sadece iki kişi arasında kalan bir aşk hikayesi. Raif Efendi kendisini hep kadınlardan soyutlamış fakat o resmi,Maria sını görene dek. Birbirlerini tamamlayan ama kavuşamayan bir çift.