Kazanmak Üzerine
İnsanlar yaşamını hayal ettiği düzeyde yaşamak ister. Mevsimlerin geçişlerine göre ,ruh durumlarına göre, hayal ve umut ettikleri düzeyde yaşamak için gerekli çabayı gösteriler. Daha fazla çalışarak daha fazla kazanmayı hedefler hedeflerine ulaştıkça yaşam şekilleri amaçları sosyal çevreleri ve hatta düşünceleri ve hayalleri de değişir. Giyim tarzları ve çeşitleri, dinlediği müzikten tutun da gittiği mekanlara kadar hepsi kazanmaları ile birlikte değişir. İnsanlar hedeflerine ve daha özgün ve hayallerine göre yaşamak için çalışmalarını sürdürürken kimi iyi bir eğitim iyi bir kariyer peşinde koşar kimi ise daha zor işlerin altında çaba harcar kimileri kolay yoldan kazanarak hayatını ve hayallerini yaşar. Günümüzde en kısa ve en kolay yoldan para kazanmak hatta hiç emek harcamadan biraz istatistik biraz analiz ve birazcık araştırma yaparak para kazanmaya yöneldi insanlar. Ya da alışkanlık haline getirmek gerek yatırım yapmayı gün ve gün parayı yatırımlar üzerinden büyütmeyi. Günlük hayatınızda kazancınızın birazını altın birazını gümüşe yatırıp biraz borsa dünyasındaki şirketlere ve bir yandan da gelecek adına arsaya yatırıp zor şartlarda kazandığınız paralarınızı bu yatırımlarla büyüterek hayal ettiğiniz yaşama ulaşabilirsiniz vs...devam edecek. N.A
1000Kitap
us | 2025 | 4/9 | estetik
emretimur.com/2025/07/us-2025... emre timur Us Emre Timur estetik olanla birleşmek, tekleşmek, çiftleşmek, çiftlenmek, birlenmek… aşk… ne çok şey, bilhassa da yanlış şey söyleniyor hakkında. mâruziyet olması hasebiyle ayrılır sevgiden. sevgi bir ölçüde tercih iken, aşk, kendisi seçendir. olanı da olunanı da. o yüzden, “dur sana âşık olayım” diye bir şey olmayacağı gibi “âşık olmaktan vazgeçtim.” diye bir şey de olmaz. ilhama benzer bir tarafı vardır ki kovulamaz/çağırılamaz. seyircisin sadece sen… olsa olsa inkâr edersin. o kadar. daha çoğuna gücün yoktur. en büyük özelliği de seçilmiş bazı yeteneklilere nasip olmasıdır. nasıl ki herkes yağlı boya tablosu yapamaz, aşk da öyledir işte. yeteneksiz kişi taklitçidir sadece. içindeki gıdıklanmaya “aşk” demek seni âşık yapmaz. gece uyutmayan, şiir yazdırtandır orijinali. eksperi bilir. elit bir zevktir. aşk kelimesini geveleyenleri görüyor musunuz? onların bu eminlikleri size de yavan gelmiyor mu? yoksa siz onların gırtlaklarından fışkıran bu hırıltıyı aşk mı sanıyorsunuz? içinde insan olan her mevzu uzundur. insan olmayan mevzuları ayaküstü hâllediveririz. fakat insanın girdiği her şeye çelişki girer. düz bir amacı olmayandan daha tehlikeli ne olabilir. tüm amaçsallığı bir çatışma, kaos ve dualite içindeki insan nasıl da katlıdır, nasıl da sergüzeşt. iyilik-kötülük veya madde-mana ikilikleri gibi basite indirgenemeyen, ego-süper ego-id veya şeytan-nefis-ruh üçlemesi gibi çok daha kaotik üçlemelerle tanımlıyoruz ya da tanımlamaya çalışıyoruz. işte henüz insanı tanımlamazken bir de en üst insan duygusu hakkında ileri geri konuşuyoruz. şu ortalıkta dolaşan “aşk” kelimesi sürü tarafından en sık yapılan karıştırmadır. aşk bir kimyevi üreme bulamacı değildir. nabız artışı değildir. sempatik sinir
Felsefe
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
🌙✨💛SADAKA ÇEŞİTLERİ 1. Birkaç tane etek, başörtüsü alıp camiye bırakın her kim onları kullanıp namaz kılarsa sizin için sevap yazılır. 2. Evinizde odanızın penceresinin önüne kuşlar için bir tabak su veya yiyecek bırakın ve bunu adet edinin. 3. Yeni bir elbise alın paketin içine koyup bir işçiye hediye edin. 4. Bir tane kumbara alıp odanıza bırakın günah işlediğiniz taktirde ona bir lira veyahut bir miktar para atın, ayda bir defa onu açıp ihtiyaç sahiplerine verin ve bunu her ay tekrarlayın. 5. Eve giriş ve çıkış duasını iki kağıda yazın. Evin girişine,  asansöre ve çıkışlara asın. Oradan geçenler onu  okudukça sevap kazanır  ve siz de sevap kazanırsınız.  6. Aylığınızın bir kısmını  yetimler için kullanın. 7. Bir koli su alıp aile içindeki toplantılarınızda ölmüşleriniz için veyahut hastalarınız için sadaka niyetine verebilirsiniz. 8. Dışarıda cadde ve sokakları süpüren işçiler  için bir koli serin su veya meyve suyu  alıp/yapıp  bırakabilirsiniz.  9. Size zulmedenlere, kötülük yapanlara, gıybetinizi edenlere de uyumadan önce hakkınızı helal ederek ve onları affederek sadakada bulunmuş olabilirsiniz. 10. Birkaç tane Kurani kerim alın ve camiye bırakın.  İnsanlar okudukça siz sevap kazanacaksınz her harf için  on sevap yazılır düşünün size ne kadar sevap yazılmış olur. 11. En kolay sadaka Ölmüşlerimiz için şişede kalan suyu yol kenarındaki ağaçların  dibine  dökmektir. 12. Müslümanların kalbinde sevinç ve mutluluk oluşturun.  Bunu bir gülücük,  güzel bir söz, küçük bir yardım ile yapabilirsiniz. Özellikle psikolojik sorunları olanlar  için bunu yapın. 13. Oturanlara   selam vermek, onlara gülümsemek ve güzel söz söylemek de bir sadakadır. Allah'ım bunu herkesle paylaştığım için sadaka  olarak kabul et.☺️ ÂMİN AMİN Hepiniz çok güzel insanlarsınız Allah ne
1000Kitap
SİHİR BÜYÜ - HARUT MARUT?
- Sihir büyü hakkında ne düşünüyon? Önce sen söyle? Dinimize göre sihir büyü haktır, lakin yapmak günahtır diye biliyom. (biliyom dediğine bakma, aynen böyle inanıyor) Sihir büyü haktır, lakin yapmak günahtır söylemi, bu ümmetin ödünü koparmaya yetti hafız! Yani her yana çekilebilecek bu ifade, kahir ekseriyeti sihirden büyüden korkan ödlekler sürüsüne dönüştürdü. (Kapalı oldu diyor, biraz daha açsa) Edebiyat yapma, İslam'a göre sihir büyü var mı yok mu sen onu söyle? (özgüveni tam, aferin) Sihir büyü işiyle uğraşan şarlatanların varlığı gerçek, sihir büyünün kendisi külliyen yalandır! (bu da mı gol değil hafız) Sihir ve büyünün tesiri yok mu yani? İnanırsan var, inanmazsan yok! Nası yani? Sihir ve büyünün ne olduğunu/olmadığını bilmemize bağlı yani! Peki nedir, sihir büyü? Geogle'a gir, "sihirbazların büyücülerin numaraları" diye sorgula gogıldan, bak bakalım neler çıkacak karşına? Hepsi numara göz boyama, yanıltma kandırma, aldatmadan başka bir şey değil!
Alıntı
ARJANTİN'Lİ MÜSLÜMAN: ABDÜLCELİL...
Arjantinli psikolog gezmek için geldiği Sultanahmet Camii'nde Müslüman oldu... Arjantin'in başkenti Buenos Aires'te, ülkenin en prestijli üniversitesi Buenos Aires Üniversitesinde hukuk psikolojisi dersi veren 50 yaşındaki Buzarquis, Müslüman olma sürecini AA muhabirine anlattı. Buzarquis, Lübnan kökenli Katolik bir aileden geldiğini ve çocukluğundan bu yana dinî meseleleri sorguladığını belirterek, "Komünyona katılmak için gittiğimde beni bir Katedralden kovdular. 9 yaşındayken onlara rahiplerin niye evlenmediğini, çok altınları olmasına rağmen yoksullara niye yardım etmediklerini, niye bizim onlara yardım etmemiz gerektiğini sordum. Babamı aradılar, anneme tuhaf fikirlerim olduğunu ve bu fikirleri bırakana kadar geri dönemeyeceğimi söylediler ve komünyon için kiliseyi değiştirdiler." dedi. - Türkiye benim için sadece gidiş seyahatiydi, oradan hiç dönmedim Türkiye'ye gitme fikrinin, 5 yıl önce İspanya'ya eğitim almaya gideceği dönemde bir arkadaşının, uçak biletini Türk Hava Yolları'ndan İstanbul aktarmalı almasını tavsiye etmesiyle ortaya çıktığını söyleyen Buzarquis, Eylül 2017'de yaptığı Türkiye ziyareti için şunları söyledi: "Bu benim için tek yönlü bir yoluculuktu, galiba hiç dönmedim, kalbim orada kaldı. İstanbul'a geldiğimde dil bilmiyordum, 20-25 yıldan beri İngilizce konuşmuyordum. En ilginç yanı da kendimi hiç yabancı gibi, yabancı bir yerde gibi hissetmedim." Ezanı ilk duyduğumda hava saldırısı zannettim! Buzarquis, Türkiye hakkında kendisine söylenenler nedeniyle ilk kez ezan dinlediğinde yaşadıklarını şu şekilde anlattı: - "İlk kez ezanı işittiğimde, yemek yiyordum, çok garipti çünkü o an Türkiye "zor bir ülke!" diyenlerin söylediklerinin etkisindeydim. İlk kez ezanı hoparlörlerden duyduğumda, durdum ve "hava saldırısı!" dedim. Etrafıma bakıyordum
Din İslam
Hayatın Gerçekleri (Tecrübe) kitabımdan
-----İNSAN VE İNSAN ÇEŞİTLERİ Kitabımda yer vermiş olduğum konuların bana ne kadar üzücü geldiğini anlatmak hem çok üzücü ve bir hayli de can sıkıcı bir durum.Ama ne diyeyim ki ? bilemedim . İnsan ve insan çeşitleri.Bu nedir?Allah aşkına biriniz bu duruma bir cevap verin.Yada biriniz tepki gösterin.Deyin ki poyraz sen ne diyorsun.Bende size diyeyim ki vallahi ve billahi ne dediğim apaçık ortada. İnsanin çeşidimi olur. Olur mu ?olmaz mı? Bence olur .Ki olduğu için yazıyorum.Kitabin ismi gerçeklerin olduğunu anlatıyor ve buda bir gerçek.. Başlayalım muhabbete gerçek mi?, değilmi? Bu bence bir gerçek.Aksini savunan buyursun .Hatta bu çeşitlilik konusunda verebileceğim çok çeşitlilik var.Hemde çok. Biraz açıklama yapıp örnek vereyim bakalım rakam kaça kadar gidecek . 1--- GERCEKTEN HER SEYİ İLE İNSAN İNSAN. 2---Kahpe insan 3---Serefsiz insan 4-- Namussuz insan 5--- düzenbaz insan 6--Karektersiz insan 7-- Yalancı insan 8--- Dolandırıcı insan 9 --- Kansız insan 10. -- Ruhsuz insan 11---Hirsiz insan 12---Bencil insan 13 --- Düşüncesiz insan 14 --- Pić insan 15---- Dümbük insan 16 --- Duygusuz insan