adindan dolayi ilgimi cekmis, ask konuludur herhalde deyip almistim. ama yanilmisim. okurken hic tatmin olmadim. karmasik bir oyku kitabi. her sey birbirine girmis vaziyette. anlatim desen o da karmasikti. bu kitap adiyla cok guzel roman yazilirmis
dede ve torunun ada tatili denilse de durum öğretmen öğrenci iliskisinden ibaret. dede tecrubelerini torununa aktarmayi amaclamis. kitapta ürün yerleştirme bulunuyor
kitap tam anlamıyla başlığının hakkını veriyor. savaşın öncesinde ve sonrasında yaşananlardan ziyade savaşın püf(?) noktaları ve genel hatları anlatılıyor. kitabi okurken aklımda ulu önderimizin yönettiği+yer aldığı savaşlar canlandı. ve bir kez daha anladım ki mustafa kemal müthiş bir askeri deha. saygıyla ve sevgiyle…
kitabın içeriğini okumadan aldığım için başlığının azizliğine uğradım desem yalan olmaz. iki aşık anlatılıyor diye düşünmüştüm ama kitap ortalama klasik türk ailesinin kesit kesit hayatını yalın bir şekilde sunuyor bize.
ben kitabı beğendim. çünkü kalben’in hitabetini ve bakış açısını seviyorum. kitabı elime aldığımda da bunu biliyordum. onun için okudum. kitabın ilk kısımlarında daha çok kendinizden parçalar bulurken sona doğru bir yığılma görüyorsunuz. bunu ve bazen çok fazla kaçan ağdalı anlatımı beğenmedim. onun dışında otobiyografik sayılan bu kitabı okuduğunuzda kalben’in hayatına misafirlik edeceksiniz. okuyun. görün. sevin. genel.