Kırık Kalpler Terzihanesi

·
Okunma
·
Beğeni
·
858
Gösterim
Adı:
Kırık Kalpler Terzihanesi
Baskı tarihi:
2012
Sayfa sayısı:
140
Format:
Karton kapak
ISBN:
9750823510
Kitabın türü:
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Yapı Kredi Yayınları
Kırık Kalpler Terzihanesi, Gizli Kalmış Bir İstanbul Masalı, İnsansız Konağın İkonu, Pervaneler, Aşk Yaşama Çok Uçuk, Horasan Elyazması ve Taş Devri ile öykücülüğümüzün yenilikçi çizgisindeki yerini alan Ali Teoman?ın yedinci öykü kitabı. Gizemli, Romanesk ve Grotesk öykülerin bir araya geldiği kitabın Romanesk Öyküler bölümü yazarın son romanı Gecenin Atları ile kesişiyor. Anlaşılıyor ki anlatı evreninin boyutlarını öykü-roman ayrımı gözetmeden sergilerken kendine özgü öyküleme biçimlerinin izini sürmeyi bırakmayan bir yazar var karşımızda.rnAli Teoman, ardında bıraktığı metinlerle de öykücülüğümüze yepyeni ?yapı?lar kazandırmayı sürdürüyor.
140 syf.
Sokak karanlık. Kaldırımlar boyunca, bir trenin ardı arkası kesilmeyen vagonları gibi uzayıp giden birbirinin eşi bina cephelerinin hiçbirinde ışık yok; hepsi de kör birer kuyuymuşçasına içine çekiyor insanı. Ölü gözü gibi de olsa tek tük yanan sokak lambaları, bu gece tümüyle sönmüş. Gökteki dolunayın sana yolunu gösteren donuk ışıltısında, alışık adımların seni oturduğun binanın kapısına götürüyor. Saat geceyarısını çoktan geçmiş olduğu için, sokak kapısı kilitli. Pantolonunun cebinden anahtar destesini çıkarıp kapıyı açıyorsun. Adımını eşikten içeri atarken, o tanıdık nem ve yemek kokusu karışımı ağır hava karşılıyor seni. Elin duvarın pürtüklü yüzeyinde hol otomatiğini arıyor. Düğmeye dokunuyorsun ve cılız, kızılımsı bir ışıkla aydınlanıyor apartman holü. Asansöre yöneliyorsun. Çağırma düğmesine basınca, uzaklarda bir yerde köhne bir mekanizma aksıra tıksıra devreye giriyor; birtakım çarklar isteksizce, zahmetle, ağır ağır ve yakını dolu gıcırtılarla dönmeye başlıyor; derinden derine gelen bir uğultu, homurtu işitiliyor. Ayaklarının altındaki karo mozaik döşemenin hafifçe sarsıldığını hissediyorsun. Bu eski taş binanın merdiven evinin ortasındaki boşluğa sonradan ilave edilmiş, apartman holünden yalnızca baklava motifli tel örgülerle ayrılan asansör şaftının içindeki yağlı ve kalın çelik teller, enli kösele kayışlar bir gerilip bir boşalıyor, titriyor, kimisi aşağı kimisi yukarı hareket ediyor. Kararmış altın külçeleri andıran dökme demir ağırlıklar yavaşça yükseliyor. Yukarıdan inmekte olan asansör kabininin simsiyah tabanı gitgide yaklaşıyor, gitgide büyüyor, görüşünü kapatıyor. Kabin katta durunca, motor tıpkı az önce çalışmaya başlarken olduğu gibi, bıçakla kesilmişçesine apansızın duruveriyor ve yüksek tavanlı hol kısa süre için eski sağır sessizliğine kavuşuyor. Asansörün kapısını açıp içeri adımını atıyorsun. Kabini tel örgüden ayıran iki küçük kanadı kapattığın sırada, apartman holündeki otomatik ve kabin ışığı aynı anda sönüyor. Kontrol tablosunda el yordamıyla yoklayarak kendi katının düğmesi olduğunu düşündüğün bir düğmeye basıyorsun. Uzaktaki o köhne mekanizma, yine aynı evrelerden geçerek, aynı derecede zahmetli ve ağır, ama sanki dağdan çığ yuvarlanırmışçasına gitgide güçlenip hızlanarak çalışmaya başlıyor. Motorun çalışmasıyla birlikte, kabin ışığı da yine yanıyor. O anda şaşkınlıkla, asansörün yukarı, senin dairenin bulunduğu kata değil, aşağı doğru hareket ettiğini görüyorsun. Karanlıkta yanlış düğmeye basmış olmalısın. "Dur" ve "İmdat" düğmelerini birkaç kez deniyorsun, ancak asansör inişine devam ediyor. İster istemez bodrum kata inmek, asansör orada durunca yine kendi katının düğmesine basmak zorundasın. Kabin ağır ağır inerken bekliyorsun. Zemin kat döşemesi, gözlerinin önünden kaçıp yukarı doğru uzaklaşıyor. Kabin, bodrum kat hizasına geldiğinde, küçük kanatları açmaya davranıyorsun, ancak asansör durmuyor; ikinci bodruma, oradan üçüncü bodruma iniyor ve inişini sanki gitgide artan bir hızla aşağılara doğru sürdürüyor. Bunca yıldır oturduğun bu binanın bu denli çok bodrum katı olduğunu farketmemişsin bile...

s.13-14
140 syf.
·6 günde·Puan vermedi
Ali Teoman'ın tanıştığım ilk kitabı. Kendine özgün üslubu ile beni kendine hayran bıraktı. Dilinin bu kadar güzel olmasına karşın bu kadar az okunması çok üzücü. Keşfedilmeyi bekleyen harika bir ses bence Ali Teoman. Lütfen okuyun ve okutturun, bu sesin daha çok kişiye ulaşmasını sağlayın.
140 syf.
·8 günde·Beğendi·10/10
Kitapta üç bölüm var ve her bölümdeki öyküler farklı bir tarzda. Yazarın öykülerini böyle çeşitlendirmesi hayranlık verici. Kesinlikle herkese tavsiye edeceğim bir kitap ve yazar. Okuduğum ilk kitabı ama son olmayacağı kesin. Öyküler ise insanı derinden etkiliyor ve üzerinde düşünmenize neden oluyor. Çok hoş bir dili var yazarın. Bir dahaki kitabını okuyacağım günü sabırsızlıkla bekliyorum.
140 syf.
·5 günde·Puan vermedi
Her öykü farklı tarzda, yazarın üslubu ve tarzı çok iyiydi.
Bazen ben ne okuyorum acaba dedim, bazen de vayy be dedirtti.
En sevdiğim öykü Ressamın Sözleşmesi öyküsü oldu ama diğerleride
güzeldi. İllaki size hitap eden bir öykü bulacaksınız bu 17 öykü arasından.
Evrim her zaman devrime üstün gelir. Bir anda niteliksel bir patlama gerçekleşeceğini sanmak büyük bir yanılgıdır. En güçlü yeraltı suları derin akar.
Aynı karekteri uzun süre taşımak pek moda değil artık. Herkes en az beş altı karekter alıp dönüşümlü olarak kullanıyor.
Ali Teoman
Sayfa 89 - Tarihe karışan meslek adlı öyküden
“Yalvaran gözlerle çevrenize bakıyor ve haykırıyorsunuz: ‘Hey kardeşim! Düştüm, yaralıyım, bana yardım et!’ Ama size kimse yardım etmiyor. Sesinizi duyuramıyorsunuz. Umursamadan, belki farkınıza bile varmadan önünüzden geçip gidiyor herkes. Ama isteseler bile, zaten yardım edemezler ki: Ölüm ve siz, yaşam ve siz, karşı karşıya, teke tek, baş başasınız… Baş başa! Ne romantik! Ve ne denli lirik!”
Her şey apaçık ortada: Siz ölümünüzsünüz, ölümünüz de siz. Tek gerçek bu. Yaşam denen şey ölüm aslında. Yaşam ve ölüm: İlginç bir denklem, kaçışsız bir oksimoron...
Ali Teoman
Sayfa 53 - Yapı Kredi Yayınları

Kitabın basım bilgileri

Adı:
Kırık Kalpler Terzihanesi
Baskı tarihi:
2012
Sayfa sayısı:
140
Format:
Karton kapak
ISBN:
9750823510
Kitabın türü:
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Yapı Kredi Yayınları
Kırık Kalpler Terzihanesi, Gizli Kalmış Bir İstanbul Masalı, İnsansız Konağın İkonu, Pervaneler, Aşk Yaşama Çok Uçuk, Horasan Elyazması ve Taş Devri ile öykücülüğümüzün yenilikçi çizgisindeki yerini alan Ali Teoman?ın yedinci öykü kitabı. Gizemli, Romanesk ve Grotesk öykülerin bir araya geldiği kitabın Romanesk Öyküler bölümü yazarın son romanı Gecenin Atları ile kesişiyor. Anlaşılıyor ki anlatı evreninin boyutlarını öykü-roman ayrımı gözetmeden sergilerken kendine özgü öyküleme biçimlerinin izini sürmeyi bırakmayan bir yazar var karşımızda.rnAli Teoman, ardında bıraktığı metinlerle de öykücülüğümüze yepyeni ?yapı?lar kazandırmayı sürdürüyor.

Kitabı okuyanlar 48 okur

  • Sedef
  • Umit Bulbul
  • Kitapkolikfsg
  • Alper Atar
  • Sükût Hanım
  • Dogukan Bilican
  • Vildan özcan
  • Ali
  • BETÜL GKDMR
  • Hakan

Kitap istatistikleri

Okur puanlamaları

10
%31.3 (5)
9
%18.8 (3)
8
%18.8 (3)
7
%18.8 (3)
6
%0
5
%12.5 (2)
4
%0
3
%0
2
%0
1
%0