nedim

nedim
dağ, deniz, bisiklet, kitap mitap, sanat börtü böcek...

nedim

, bir kitap okudu
5/10
·432 syf.·
2020 9. kitabı
Robert M. Pirsig
8.4/10 · 1.548 okunma
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Ne güzeldir irrasyonellik ve mantıksızlık ve saçmalıklar ve diğerleri
6/10
·240 syf.··
2020 8. kitabı
David Hume kendine göre insanın birtakım irrasyonel şeylere yönelimi hakkında beyin fırtınası yapmış birtakım inançların aslında insanların zayıflığı ve mallığından kaynaklandığını öne sürmüştür. fakat bir çözüm önermemiştir. öneremez de zaten. çünkü doğru ne olursa olsun onu bulmak imkansızdır. ve mutluluk kesin bilgi ile sağlanamaz. her halükarda nerede yaşarsak yaşayalım bulanıklık sözkonusu. big bang'in öncesini hiçbir şekilde bilemeyiz mesela. -273 derece'ye yaklaşamayız. zamansızlığı ve üst boyutları tam olarak hayal bile edemeyiz. 1000 inançtan birine sahipsem diğer 999 inanç bana saçma geliyor demektir zaar. ateizmi katarsak her 1001 yönelime göre diğer 1000 yöneliş saçmalık ve akıl dışı gelir, öyle hissederim. David kardeş. tamam eleştirmişsin falan da. bu eleştiriler beni mutlu etmiyor ya da mutsuzluktan alıkoymuyor. her şey mantık değil. duyular da var. bana bir takıntımı ne kadar mantıklı olarak açıklasan da ben o takıntıyı seviyorum abi. bana amuda kalkarak gargara yapmanın mantıksız olduğunu istediğin kadar anlat, bu hoşuma gidiyorsa bu seni ilgilendirmez. beni mutlu eden boş inanç mı, beni mahveden aşmış fikir mi? bana huzur veren irrasyonelite mi, beni perişan eden rasyonellik mi? soğana taparak mutlu olan birisi bana zarar vermiyorsa umurumda değildir. sanal bir kişiye platonik aşık kişiye, hatta ona bile gerek yok. herhangi birine aşık birine mantıklı açıklama yapmanın anlamı yok. bırak garibim kendince mutlu olsun. dikkat edildiğinde en mantıklı insanların bile mantıksız ve aptalca şeylerle mutlu olabildiği görülebilir. sana göre Bach güzeldir, ona göre arabesk rap, diğerine göre Jazz (iyghk!!). Bana Bach'ın mükemmel armonisinden bahsetme, ben belki Ferdi Tayfur'dan Mor güller dinleyerek mutlu oluyorum (veya öyle uyuşmayı seviyorum). bana satrançın
Din ÜstüneDavid Hume · İmge Kitabevi · 2019250 okunma

nedim

, bir kitap okudu
6/10
·240 syf.··
2020 8. kitabı
David Hume
8.3/10 · 250 okunma

nedim

, bir kitap okudu
5/10
·184 syf.·
2020 7. kitabı
José Mauro de Vasconcelos
8.8/10 · 275,4bin okunma

nedim

, bir kitabı yarım bıraktı
64 syf.
T. S. Eliot
7.3/10 · 629 okunma