#Okudum
#KitapYorum
#MinikIsırıklıİncir
#KemalŞükrüSevindik
#KDYYayıncılık
#Roman
#263sayfa
#ruhumunaynasiileokuyoruz
Merhaba arkadaşlar,
Bugün sizlere KDY Yayınları'ndan çıkan, Kemal Şükrü Sevindik'e ait, "MİNİK ISIRIKLI İNCİR" isimli romanı tanıtmaya çalışacağım.
Bir öğretmenin kaleminden duygularının hasadını okuyacaksınız. Belki de ömrünün en açıktan koyuya doğu giden mavisinde kâh derinlere, kâh kıyıda asude bir yere süzüleceksiniz. Her durakta yükünüz artacak, bir limanda boşaltacak, sonra yeniden...
Bazı kitaplar bitmez. İstesenizde bu mümkün değildir. Bir kere aklınız, ruhunuz, kalbiniz iflah olmaz. Denilenler, yazılanlar, fikirler, hisler yakın komşudur, fakat bir kez bile hoş geldine gidilmemiştir. Yabancı bir o kadar aileden. Düşünür durursunuz. Kavuşulamayan sevgiliye özlem duyan yanınız ateş gibi yanar. Bir damla suya hasret serçe bakışıdır o son bakış çoğu zaman. Sayfalar parmaklarınızda bir canlının teni gibidir unutulmaz eserlerde. Zaman durur, en sevdiğiniz koku burnunuzda tüter. Sessizliğin sesi kalbinizin duvarlarına çarpar, binlerce haykırışla uyanır beyniniz. Buruşmuş, pileli yalnızlıklar gölge eder, esir alır tüm bildiklerinizi. Yavan kelime dükkânı kumbarası zekânız çelimsiz, boy vermiş ama ilk ayazda çiçeklerini dökecekmiş gibi durur. Can suyu verilmemiştir çünkü. İşte "MİNİK ISIRIKLI İNCİR" kitabı size insanlığınızı, emeği, sevgiyi, aşkı, beklemeyi, cesareti, korkaklığın sonbahar yaprağını, aileyi, öğretmenliğin kutsallığını, anneyi, kadını, bağışlamayı, adaleti, aidiyeti, esareti, ölümü, merhameti, vefayı, insanlık elbisesinin moda olduğu günleri hatırlatıyor. Anlayacağınız o can suyunu fazlasıyla köklerimize döküyor. Herkes payına düşeni fazlasıyla vicdan yastığının altına gizlice saklayacak. Kendisiyle hesaplaşacak, yüksek egolu topuklu