Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
On dokuzuncu yüzyılın ortalarından itibaren fotoğrafçılık ve sonrasında da filmler erkeklerin ve kadınların yeni cinsel cazibe silahlarını2 tektip hâle sokmuş ve aynı zamanda ken­ dilerinin ve başkalarının dış görünüşleri hakkındaki farkın- dalıklarını arttırmıştır. Bu homojen güzellik standartları, yeni cinsel çekicilik biçimlerini ve kurallarını yaygın olarak kulla­ nıma sunmuş ve böylece de eş seçme ölçütlerinin değişimine katkıda bulunmuştur.
"Türkiye'de nedendir bilinmez ilginç bir kural var. Eline fotoğraf makinesi alan herkes önce yoksulluğu çekmeye çalışıyor. Herkes Ara Güler'in izinden gitmeye çalışıyor. Saygı duyuyorum ama siz Ara Güler olamazsınız, sonuçta ondan bir tane geldi dünyaya. Herkes yoksul hayatın fotoğraflarını çekmeye çalışıyor. Fotoğraf kulüpleri, fotoğraf grupları hep yoksul mahallelerde fotoğraf turu yapıyor. Neden fotoğrafa başlayan kişi ilk buraları çeker, kimse bilmiyor. Bir fotoğraf çekersin, güzel de çıkmıştır, eyvallah, ama o fotoğrafı o anda çekmiş, yola devam etmişsindir. Yüklersin sosyal medyaya, derler ki, 'Ooo çok güzel anlatmışsın yoksulluğu!, Ama hiç konuşmadın fotoğrafını çektiğin kişiyle! İsmini bilmiyorsun, hikayesini bilmiyorsun, bir merhaba demedin. Nasıl fotoğrafçılık bu?" diyor savaş fotoğrafçısı Mustafa Gülek Seymen Bozaslan'ın İçinden Yol Geçen Hayatlar'ında.
Sayfa 206 - LibrosKitabı okudu
Reklam
Akışa kapılmanıza neden olmasa da merakınızı uyandıran yeni şeyleri de deneyin. Mesela, fotoğrafçılık sizi akışa yaklaştırıyorsa, resim yapmayı deneyebilirsiniz, belki de ondan daha çok hoşlanırsınız! Ya da kayağı seviyorsanız sörfü de deneyin. Akış gizemlidir. Kas gibidir: ne kadar çalıştırırsanız o kadar akarsınız ve ikigainize o kadar yakın olursunuz..