Cumhuriyet'in o 15 yılı içinde yapılanlan düşününce şaşıyor insan. Hiç fabrikamız yoktu. Şeker, çimento, dokuma, hatta uçak fabrikası yapıldı! Ama buralarda çalışacak teknisyenimiz yoktu. Rusya'ya, fabrikalarda eğitim görmek üzere 200 kişi gönderildi. O zamanlar Avrupa yenileniyor, eski fabrikalarını gelişmemiş ülkelere ucuz fiyatla ve taksitle satıyordu. Atatürk, "Asla kullanılmış mal almayız; eskiyi almak yine geri kalmışlıktır" diyordu. Daha sonra gelenler, ne yazık ki bunu hiç duymamış oldu.