Merhabalar efendim.
"Türk Bilim Kurgusu" denince akla ilk gelecek olan yazarlardan biri'nin,Uğur Ukut Bey'in yeni kitabı "Tokalı Kaya" yı okudum.Birbirinden güzel alıntılar da seçip paylaştım. Kitap kapağının tanıtım yazısında yazdığı gibi,Efsaneler mi kahraman yetiştirir? yoksa kahramanlar mı efsaneleşir? Bilemiyorum. Lâkin, yazarımızın, bu herkesten farklı ve ilginç kurguları ile efsaneleşeceği kesin... Yazdığı şiirlerin içtenliği bir yana ,Ölümün Eşiği ve Kıyamet Kızılı serisinin lezzeti henüz damaklarda iken Tokalı Kaya ,yorgunluk üzerine demli çay gibi geldi doğrusu. Ben,hiç yazar ve konu seçmeden her kitabı okurum.Hatta etrafımdakiler,her kitap okunur mu? diye kızarlar bana.İyi de,bir kitabı okumadan,onun okumaya değer mi,değmez mi olduğunu nereden bileceğiz?
Bu sebeple okurum ben.Lâkin bilim_kurgu deyince bir adım geri gittiğim doğrudur.Çünkü,öyle abartı,öyle akıl almaz,saçma konular ile rast geldim ki birçok bilim_kurgu kitabı adı altındaki kitaplarda,soğuttu beni bu türden.Hatta daha da abartıp,bilim_kurgu kategorisine giren filmleri dahi izlememeye başladım.Samimiyet seviyorum çünkü kitaplarda,içine çeksin beni istiyorum,merak ettirsin,şaşırtsın,bir mesaj versin.Tavsiye ederken sebep bildireyim.İşte tam da bu isteklerimi karşılayan bir kalem Uğur Bey'in kalemi ⭐⭐⭐⭐⭐ Meğer kitabın konusu değil,akıcı anlatımı,doğru kurgusu önemliymiş dedirtiyor,ön yargılarınızı kırıyor.Herşey bir yana,kitabı okurken,olaya dahil oluyor, okuduklarınızı,
aklınızda sahneleyip,canlandırabiliyorsunuz. Arkanızdaki kurtların soluğunu hissediyor,soba üzerindeki fokurdayan çayın kokusunu alıyorsunuz.Karakterleri yolda görseniz selam verecek kadar tanıyor,karı ve dondurucu soğuğu iliklerinize kadar