her yılın ayrı önemi vardır ,her on yılın ise farklı etkisi ,yazar bir kadın ,1940 ‘lı yıllarda başlayan hayatının her on yılda bir önemli zamanlarını ,her on yılın ruhunu ,her on yılın önemli olaylarını ,siyasi karakterlerini, kişisel hayatında olduğu yerlerin yaşamına etkisini ,hayatındaki insanların ismine değinmeden sadece varlıklarını anladığınız kişilerin ruhuna ve yaşamına etkisini anlatan ,otobiyografik bir eser . çok farklı bir okuma oldu hem sevdim hem beğendim hem de beni çok etkiledi. Bir kadın yazar olarak , yazdıklarının ruhundan çok etkilendiğimi söylemeliyim .Kitap ayrıca kronolojik olaylar zinciriyle anlatıldığı için ,siz de o zamanlarda ben nerdeydim ? ne yapıyordum ?diyorsunuz ve şuandan çıkıp o zamanlara dönüyorsunuz .yazar, yazım dili ve anlatım tekniği ile sizi kitabın içine daha da çok çekiyor. Bayram günlerinde o büyük sofralarda belki de siz de benzer tavırlar içinde kalmışsınızdır , kitap bayramlarda özel günlerde aile sofralarında servis edilen yemeklerden ,sofrada ki konuşma uslübu kurallarından ,kişilerin sohbet konuları üzerinden dönemin ,ailenin ve toplumun alışkanlıklarını anlatıyor veee tüm bu yıllar içerisindeki kimilerine göre olmaması gereken kadının değişen sosyal konumu ,ruhu ve toplumsal yerini kendi hayat standartları üzerinden anlatıyor. Her değişen hayat dönemini, kendine ait bir fotoğraf üzerinden anlatıyor ama farklı olarak o fotoğrafta hissettiği duyguları hissetmediği duyguları da bizimle cesurca paylaşıyor yazar. tarihin önemli zamanlarını tekrar hatırlatıyor bize ,ikinci dünya savaşının acımasızlığını ve yoksulluğunu ,1968 mayıs ayı dünyanın ilk yılıydı diyor bize ,ilk defa bilgisayarın tuşlarına nerde dokunmuştunuz ?kaç yaşındaydınız ? cep telefonlarıyla konuşmayı bırakın , doğduklarında evlerinde telefon