Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Niğmet Tekgöz

Acı hoş görülebilir; onu kendine saklamak kaydıyla yanında getirebilirsin.
Reklam
İnsanoğlu gerçekler için absürt açıklamalar arar her zaman. Bu böyledir. Böylesi daha basittir. Biliyorum, ne istersem onu düşünebildiğim bir anda anladım bunu.

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Sanırım yaşamaya çok genç yaşta başlamak gerek, çünkü sonra tüm değerinizi yitirirsiniz ve kimse size armağan vermez.
“O’nu seviyorsun ya o yüzden delirdin” dediler. “Sadece deliler için vardır hayatın tadı tuzu,” dedim.
Reklam
Kimsenin bir şey anlamadığı ve şaşırmaktan başka bir şeyin elimizden gelmediği bir zamanda yaşadığımızı söylüyor.
Konfor ve ona bağlı tüketici zihniyet her yerde, yalnız dine olan bağlılığı değil, herhangi bir değerler sistemine olan bağlılığı da zayıflatıyor ve hatta yok ediyor.
Manasız ve mantıksız dramlar en gelişmiş çağdaş toplumlarda insan hayatının hakikate en uygun tasviridir. Uygar hayatın dış görüntüsü konfor, iç görüntüsü ise manasızlıktır.
Bir toplumun şehirciliği ve mimarisi, o toplumun ruhunu ya da adem-i ruhunu sadık bir aynada olduğu gibi yansıtır.
Reklam
Tarihte var olan hiçbir hakiki İslami hareket yoktur ki aynı zamanda siyasi hareket olmasın. Bunun sebebi İslam’ın bir din olmakla beraber aynı zamanda da onun bir felsefe, ahlak, düzen, tarz, atmosfer, tek kelimeyle hayatın tamamını kuşatan bir şey olmasındandır. İslami inanç ile gayr-ı İslami yaşamak, üretmek, eğlenmek ve hüküm sürmek mümkün değildir. Bu durum ya münafıklar ya da mutsuz ve birbiriyle çatışan insanlar için geçerlidir… Hiçbir sistem kendiliğinden İslami ya da gayr-ı İslami değildir. O, onu oluşturan insanlara göre öyledir.
Okuma insanın tasavvurunu geliştirirken, gerçeklerle yüzleşmeden ikra’nın kapsamına girilemez. Uygulama ve şahit olma boyutuyla okuma süreci kemale erecektir.
Namaz sadece dua, ibadet değildir. O, eskiden disiplin, birlik ve dayanışma okuluydu ve yeniden bu olmalıdır. O, temizlik, çalışma ve birlikteliktir.
Bilim veya din değil, bilim ve din; işte İslam bu.
Benim katkım olmaksızın dünyanın bir kısmı eksik, bitmemiş, gerçekleşmemiş olarak kalacaktır. Bu sebeple sadece iman edemem, aynı zamanda faal olmak, eylemlerde bulunmak ve çalışmak zorundayım. İman İslam’a olan aidiyetin subjektif, amel de objektif olan tarafıdır.
137 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.