Lakin evlenecek miydi? Bu artık iyice kaçınılmaz mıydı? Onun gibi birini bulmak imkansız olunca niçin evlenmeliydi? Ve onun gibi olsa diye düşünürken bir an oldu ki, "Ya o rast gelseydi..." diye düşündü; bu o kadar şiddetli ve acı bir heyecan oldu ki, "Ah o benim olsa ölürdüm!" diye inledi.
Vatanına aşırı düşkün olan vatan evladı ve bir o kadar da onu seven yâri arasında geçen bu oyun beni en derinden etkiledi diyebilirim. Sonu için aşırı basit düşünmüşüm hiç beklemediğim şekilde bitti.
Necip:
—Bilakis, zavallı erkekler, Suat Hanım; bir kadının ne olduğunu anlayanlar için asıl zavallı olan erkeklerdir. Kadın olmayınca bir erkek hayatının ne kuru, ne yağmursuz, tesellisiz bir siyah çöl olduğunu bilseniz…