Hegel'e göre tarih tek ve uzun bir düşünce zinciridir.
...Tarihi dikkatle incelerseki bir düşüncenin daima daha önce dile getirilmiş başka düşünceler temelinde ortaya çıktığını görürüz. Ama bir kez ortaya çıktı mı kaçınılmaz olarak bunun karşıtı başka bir düşünce de ortaya çıkar. Böylece iki karşıt düşünüş biçimi arasında gerilim oluşur. Ve bu da her iki yaklaşımın en iyi yanlarını alan üçüncü bir düşüncenin gelişmesiyle giderilebilir. Hegel bunu 'diyalektik' gelişme olarak adlandırmıştır.