İnsan ne yaşayacağını biraz da kendi belirler. (...) İnsan ve kaderi birbirlerine tutunurlar, birbirlerini çağırır ve şekillendirirler.Kaderin hayatımıza gizlice girdiği doğru değildir.
İnsanlara sözlerle ne sorabilirsin ki? Ayrıca hayatlarının gerçeğiyle değil de sözlerle verdikleri cevabın ne kıymeti var? Pek yok (...) Fakat yine de insan gerçekliğe olup bitenlere kelimelerle, soru cevapla yaklaşabilir.