Şimdi matematik konusunda kafamı kurcalayan bazı şeyler var ve yardımcı olabilecek arkadaşlardan yardım bekliyorum.
1- Acaba matematik sorgulanmadan verilmiş tanımların ( tanım gereği diyerek) bir kabulü müdür?
2- Matematikte verilen tanımların doğruluğu nedir? bir nedenselliğe dayanır mı?
3- Evet matematikte ispat diye bir şey var ama bu ispatı yapabilmemiz için tanımı doğru kabul etmemiz gerekmez mi?
4- Matematik, gerçekten evrende var olan bir dil midir, yoksa insanların evreni anlamak için oluşturduğu varsayımları doğru kabul ederek yapılan ve doğru ya da yanlış olduğunu bilemeyeceğimiz bir sonuç kümesi midir ?
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
"Açmadılar başından tanrılar her şeyi ölümlülere;
Ama onlar zamanla bulacaklar arayarak daha iyiyi.
Ulaşamadı hiç kimse tanrılar ve sözünü ettiğim
Tüm şeyler hakkındaki kesin gerçeğe, ulaşamaz da.
Açıklasa da biri kusursuz gerçeği,
Kendisi bilemeyecektir bunu;
Her şeyin sanılardan dokunmuş olduğunu."
Ksenophanes
TEK KELİMEYLE MÜTHİŞ BİR ŞEY! KESİN BİLGİYE ULAŞILABİLİRLİĞİN DURUMUNU BU KADAR İYİ ANLATAN DAHA BAŞKA BİR ŞEY GÖRMEDİM.
Muhteşem tek kelimeyle... Hayatımda okuduğum en iyi felsefe kitabı diyebilirim. Bazı anlar oldu ki durdum kitaba sorular sormaya başladım sokrat'ın diyalektiğini kullandım istemsizce iyi keyifli okumalar...