Tam bir klasik. Döneminin normlarını görmek için harika bir kitap. Günümüzde okunduğunda insanı rahatsız eden birçok şey var. Böyle kitaplar okuduğumda acaba şu an bizim için normal olan şeyler sonraki jenerasyonlara bu kadar absürt ve insanlık dışı gelecek mi diye düşünmeden edemiyorum. Bu açıdan insanın objektif doğru olarak kabul ettiği şeylerin bile sorgulanabileceği hatta sorgulanmasının gerekliliğini bize gösteriyor denebilir. Olayların küçük bir kızın gözünden anlatılması da harika bir edebi yöntem. Romanın dili bazen bana çok hitab etmese de severek okudum. Filmini de izlemeyi düşünüyorum.