Nupi

Bu kadar tepkili olmam doğru değil, ama tepkiliyim işte :D
Puan vermedi·272 syf.··
2022 6. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 26 Temmuz 2022 00:13
Sahi kaçınız benliğini kaybetmeden sorunlarına karşı direndi? Dürüst olun! Peki, ya siz erkekler; duygusallığınızda kadını bir partner öfke patlamalarınızda ise kadını bir köle olarak görmekten ne zaman vazgeçeceksiniz? "Bana Maestro diceksin' Sen benim kölemsin bense efendinim." evet evet bunlar onun ardından kalan sakat aklının aksak sözleri... Ortamlarda bangır bangır bağırıyorsunuz ya "Kadınsam ve kaderimde Türkiye'de doğmak varsa ben acizim" evet sizler -sözde feministler' ne olacaktı? Başka bir ülkede doğmanız neyi değiştirecek ha! Almanya, Avustralya ve dahası... Burada hayat kadınlara çok mu harika sanıyorsunuz, nereden biliyorsunuz, gördünüz mü? Size söyleyeyim; sizler sadece okumadan, görmeden, yaşamadan en iyisini bilmek isteyenlerdensiniz... Bir sabah büyüdüğünüzü hissedeceğiniz bir izin aldınız. Bingo! Okula tek başınıza gitmenize izin verildi... O sabah otorite sadece okula tek başına gidebildiği için on yaşındaki Natascha'da! Bu özgürlükten gelen mutluluk elbet bir erkek yüzünden evrende kaybolacaktı... 8,5.. yıl 10 yaşından - 18 yaşına gelene kadar hayatındaki tek insan; o adam, hayatındaki tek yaşam alanı; bodrum katındaki mahzen... Tüyleri ürperten insandışı işkenceler ve bitmek bilmeyen psikolojik tacizlerle Natascha Kampusch'un kendine acımadan, merhamet beklemediği hayatını kaleme alırken belki gözyaşlarınıza hakim olamayacaksınız.... Sizi temin ederim ki kitabı bitirdikten sonra okuduklarınız bir film şeridi gibi gözlerinizin önünde tekrar tekrar canlanacak kitabın psikolojisine karşı direnmenizi çok isterim. " Rollerin çoktan dağıtıldığı bir dünyada kendime yer edinmek için savaşmak zorunda kalıyordum."
1000Kitap
3096 GünNatascha Kampusch · Pegasus Yayınları · 2015313 okunma
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Her ne kadar inceleme yazmayı beceremesem de, yazmadı dedirtmem :D
Puan vermedi·430 syf.··
2022 5. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 20 Temmuz 2022 10:56
Bilal Abi bu kadar ölüm okur usandırır :D Üslubu anlaşılır şekilde telaffuz zor ve anlamını bilmediğim kelimeler resmen yok. Kitabı 4 gün önce bitirmiştim (alıntı ekleme işini es geçersek). Yaşanan olayları bizzat yaşamışım gibi hissettim II. Dünya Savaşı ve sonrasını yasadığımı gördüğümü bile iddia edebilirim. Konusu Osmanlı'nın yıkılması sonrasında başlayan Türk Müslüman düşmanlığı ve bölücü komünizm... Komünist Parti üyesi olmak gelecek hayalimdi, kitabı okuduktan sonra komünizm ve Marksizm gözümde kravat takmış cinayet gibi gelmeye başladı... Kahramanımıza Yusufumuza gelecek olursak ben neler olduğunu öğrenmek için sayfaları çevirdim. Siz de çevirin :D Bir ders çıkarmak gerekirse asla evlatlık alındığınız ailedeki kız/erkek kardeşinize karşı kardeşlik duygusundan başka bir duygu beslemeyin, öz kardeş çıkarsınız üzülürsünüz sonra. (Ciddiyim burda) Şöyle bir çıkarım da yapmak gerek, dinsiz olabilirsin ama dine yok diyemezsin. Şayet kitaptaki olay gerçek değilse bile elbet benzerleri yaşanmıştır, o kadar işkenceye rağmen hala hayatta kalan Yusuf'un Yaradanın yardımlarıyla ayakta kaldığı kanısına vardım. *Beğendiğim İlk Tarihi Romandan Sizlere* "Her insan aslında gurbettedir. Gurbettedir ki, bir tülü huzur bulduğu bir yer bulamaz. (syf. 99)" "O gördüğün yara nedir ki, Boris? Bir de görünmeyen yaralarım var. Onları bir bilsen! ( syf. 107)" "İnsanın yandığı halde en çok sevdiği ateş aşk ateşidir. (syf. 146)" "Sen sahil ararsın, zaman batmaya kararlı... Sonunda bakarsın ki zaman yok olmuş! Farkına varırsın ki;aslında batan sensin. (syf. 184)" "Senin zindan dediğin hayat belki de cennete çıkış tünelidir. (syf. 274)"
1000Kitap
Kalbim Sende KaldıBilal Civelek · Yediveren Yayınları · 2023487 okunma
Gidenin arkasından gelen gideni bulacak mı zannediyorsun?
10/10
·109 syf.··
Beğendi
·
2021 12. kitabı
·
20 saatte okudu
·
Okunma: 29 Ağustos 2021 12:20
Özcan Tekdemir kendileri Bilim Kurgu & Fantastik, Deneme, Edebiyat kategorilerinde eserler yazmış popüler bir yazardır. Okuduğum ilk kitabı olmasına rağmen baya bi beğendim. Bilim kurgu seven bana da hitap ediyor nede olsa :D Hamam böceği yemek istemiyorum! Başlık her ne kadar ilgi çekici olsa da biraz da iğrenç biliyorum. Koronavirüs ona şükür etmemiz gerek şükür etmen diyen varsa hamam böceği yemeye mahkum .d Aslında kitabın konusu şöyle özetleyeceğim; bir virüsün tüm dünya hakimiyeti altına alınması, bu virüs oyle bir virüs ki doğal hayatı her geçen gün tüketir. Umut adında bir karakterimiz var. Bu hastalık nedeniyle karantina altında tutulur. Böylece Umut yıllarca hiçbir canlı ila iletişime geçemiyor zaman geçtikçe içinde olduğu durumu sorgulamaya başlar. Sürekli olarak eski hayatını gözleri önünde hayal eder ama ne fayda geçmişte kalmıştı hamamböceksiz elması, havlusu, şampuanı vb. Her gıdanın içinde hamam böceği karıştırılıyordu .. Düşünsene ısırdığın elmanın içinde canlı kanlı bir hamam böceği çıkıyor o böceğin bir meyvenin içinde nasıl yaşadığını düşünmek bir kenara, onca güvenlik önlemini aldıği karantina evinde bu durum ile karşılaşmak anlaşılır gibi değildi. Bir zamanlar sevdiği kızı onayaklaştırmaya yardım eden bir böcek şimdi onun sağlığını tehdit ediyordu ne acı .. Kitapta geçen Nazım Hikmet Ran dizeleri; •Seni düşünmek güzel şey, ümitli şey. Dünyanın en güzel sesinden en güzel şarkıyı dinlemek gibi bir şey… Fakat artık ümit yetmiyor bana. Ben artık şarkı dinlemek değil, şarkı söylemek istiyorum. •O, yalnız ağaran tan yerini görüyor, ben geceyi de… Sen, yalnız geceyi görüyorsun, ben ağaran tan yerini de… •Denizde bir bulutun öldürdüğü Japon balıkçısı genç bir adamdı. Dostlarından dinledim bu türküyü Pasifik’te sapsarı bir akşamdı. Balık tuttuk yiyen ölür. Elimize
1000Kitap
YansımaÖzcan Tekdemir · Perseus Yayınları · 202017 okunma
10/10
·268 syf.··
Beğendi
·
2021 4. kitabı
·
2 saatte okudu
·
Okunma: 18 Nisan 2021 16:01
İletişim kurmakta zorlanan her bireyin rafın da mutlaka bulunması gereken bir kitap. Nasıl daha höşgörülü olabileceğimizi, iletişim becerilerimizi nasıl geliştireceğimize dair bilgiler bulunmakta...Dil anlatımı ise çok sade ve anlaşılır okurken yazarın sizle onlan samimiyeti çok içten. Eminim ki bu kitabı okuduktan sonra iletişim kurarken yanlışlarınızın farkına varacaksınız..İletişim nedir ? İletişim nasıl başlar ? Nasıl daha sağlıklı bir iletişim kurulabilir ? Bunların cevabını alacaksınız..Kitapta kendinizi test etmek için bazı uygulamalar var ben bir iki tanesini uyguladım... Bende olan sorunların farkına vardım..Yani demem o ki kitabın okunması hem bireyi bilgilendirecek hem de değiştirecek (tabi değişmek isteyenleri) .....
İnsan İnsanaDoğan Cüceloğlu · Remzi Kitabevi · 20219,7bin okunma