Edebiyat dediğin tablodur, yani bir ölçüde tablo ve aynadır, ifade etme tutkusudur, son derece incelikli bir yergidir, bir ibret öğretisidir ve dahi bir bilge niteliğindedir.
Ne tuhaf oluyor şu insanlar! Kimse içinden mucize olduğuna inansa bile itirafa yanaşamaz! Siz bile belki de" yalnızca rastlantıdır " diyorsunuz. Kendi düşüncelerine karşı öyle büyük korkuları oluyorki insanların, tahmin edemezsiniz.