Kendime mesaj attığımı unutup oha ne bildirimi bu dedim diyeceklerim bu kadar tşkrlr
Ending Maker - Bölüm 24
Cordelia: Oha, bu delilik! Gerçek hayatta işin dolandırıcılık mıydı? Dolandırıcılar Kralı mısın sen? Yuda: Bu ağır oldu .. Ne düşünüyorsun, plan işler mi? Cordelia:Evet! Kusursuz hatta! Bu yüzden sana Dolandırıcılar Kralı dedim ya! Yuda: Ehe, iltifat için teşekkürler.
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Alan Rickman
10 yıl önce bugün her şeyden habersiz bir öğrenci olarak eve gelmiş biriydim. İlk dönem bitmiş öyle ya da böyle evde rahatlamayı planlıyordum. Onedio sitesini açtım ve karşıma çıkan haber kendisinin artık... Sonsuzluğa gitmişti kahramanım. Şu hayatta en çok tanışmak istediğim insan. Karakteriyle sanatıyla var olmuş ve dünyanın birçok ülkesinde tanınmış bir insandı. Çocuklar bile biliyordu kendisini. Sert görünüşü altında altın gibi kalbi olan kişilerden. Bazen muzip biri bazense oldukça ciddi davranan. İşini oldukça ciddiye alan ama kendini ciddiye almayan. Hastalığını bile uzun süre saklayan, bunca yıl sonra bile hakkında müthiş şeyler duyacağınız ama kötü şey duyamayacağınız insan. 9 yaşımdaydım ilk Harry Potter çıktığında. izlediğim gün dedim bu oyuncuyu ve Profesör Snape'i seviyorum. Etkilemişti beni. Sonrasında fanı oldum ama hakkında küçük bilgiler dışında bilgi bulamamıştım. Lisede hatırlıyorum bir fotoğrafına oha diye tepki vermiştim. İlk fotoğraf o işte. Son fotoğrafı da en sevdiklerimden biri. Çok yakışıklı çok karizmatik. Hayranıydım ve hep tanışma hayalleri kurardım. Rüyamda bile görmüştüm kendisini. Yaşam kötü davranırken bana İngiltere denen ülkeye gitme sebeplerimden biri kendisiydi. Onunla tanışma heyecanını yaşamak istiyordum. Az da olsa sohbet etmek ve konuşabilmek için çok şey verirdim. 10 koca yıl. O küçük çocuk hala seni anıyor Alan Rickman. Bu satırları yazarken gözleri yaşlı. Hala sana hayran. Hala senin gibi biri profesörü olduğu ve Snape gibi birini sevdirebildiği için mutlu. Keşke seni tanıyabilme imkanım olsaydı. Sana söz veriyorum ki yaşatacağım. Sen biliyorsun emin nasıl olacağını. Bugün asa senin için kalkıyor. Senin ışığın bize ulaşıyor yazdığın günlüklerle. Bizim de ışığımızı görüyorsundur umarım. Işığın bol olsun Profesör
Tiyatro
2025 - En İyi Arkadaşlarım :)
Bu yıl birçok kitap okudum; bazıları okundu ve kapandı, bazılarıysa uzun süre zihnimde kira vermeden yaşadı. Bu yazıda, yıl boyunca beni etkileyen, düşündüren ve zaman zaman zorlayan; kısacası bende bir iz bırakan kitaplardan bahsedeceğim. “En iyiler” demiyorum. Çünkü bu yıl okuduklarımın büyük bir kısmı gerçekten çok iyi kitaplardı ve onlara haksızlık etmek istemem. Ayrıca bu listeye daha önce okuduğum kitapları dahil etmedim. 2025’te ilk kez okuduğum kitaplar üzerinden değerlendirme yapmak bana daha doğru geldi. (Sonuçta tekrar okuduğumuz kitaplar, çoğu yeni kitabı döver, değil mi?) Daha fazla uzatmadan favoriler listeme geçelim. Sınav İlk kez ‘İşe Yarar Bir Şey’ filminde adını duyduğum Julio Cortazar ’ı merak edip bir kitabını almıştım. İyi ki almışım, merak her zaman kötü şeylere yol açmıyormuş arkadaşlar. Hayvan Hikayeleri kitabıyla tanıştık Cortazar ile; buna flört evresi diyelim. Sonra Sınav kitabına başladım ve kitabı bitirdiğimde geri dönülmez bir aşkın pençesine düşmüştüm bile. Kızım Hebun dedim kendi kendime, yolu yok çekeceksin. İsyan etmenin faydası yok, kaderin böyle. Yol belli, eğ başını, usul usul yürü şimdi. O gün bugün usul usul yürüyorum işte… Yani kısaca edebiyata dair tüm algım yerinden oynadı. Edebiyatla oyun oynayan bu adam, kendine ait bir evrene götürüyor sizi ve gerçeklik algınız tepetaklak oluyor. ‘Hadi be sen de abartma!’ diyenleriniz olacaktır; öncelikle aşk olsun… İnanmıyorsanız alın bir kitabını okuyun lütfen. Tehlikeli Oyunlar Daha kitabın ismini yazarken içten bir ‘ah’ çektim. Yani içim dışarı çıksa da şu kitabı ve bende hissettirdiklerini keşke size o anlatsa. Tutunamayanlardan sonra ben Oğuzcum Ataya tutunamamış, bu kitabını bir türlü elime almamıştım. İyi ki mi desem bilemiyorum, kitapların zamanı vardır diye düşünüyorum. Hikmet ile bu yıl
1000Kitap
Bazi sozleri yasiyoruz sanki
Bizim de sitede alt kat komşumuz yada üst kat komşumuz s*gara içiyor deli gibi bu parfümü sıkıyor 🤣 yani bildiğimiz bizim evde. Dün dedim ki oha nasıl koku burnum çık yerinden falan demez olaydım
Dün Türkiye şartlarında ilkel intihar girişimi olarak döner yemeye gittim. Arkada Eşkiya Dünyaya Hükümdar Olmaz jenerik çalıyordu. Yerken mırıldandığımı fark ettim sonra dedim oha bunu dinliyorlar gerçekten. Sonra ustayla göz göze geldik. Kaliteli sahneydi vesselam...