"İrade, çirkini-kötüyü-yanlışı kabullenip edeple tövbe etmek ve bunun sonucuna razı olmak değil yalnızca. İrade, güzel-iyi-doğru bir şey meydana geldiğinde kendini bunu yapan erk olarak görmemendir aynı zamanda. Senin anlayacağın kendini hayrın sahibi değil, aracısı görebilmek ve buna güç yetirebilmektir irade."
Yemin ederim, ömrümde nasibim olan sevinçle kederi teraziye vursalar, keder kefesi taş gibi ağır çeker de sevinç kefesi içinde bürümcük varmış gibi hafifçecik kalır.