Şu an çok derin duygularla bu satırları yazıyorum. Kitap zaten psikolojiyle alakalı olduğu için yüksek bir beklentiyle başlamıştım ama şu an kitabı noktaladığım bu anda beklentimin de çok çok üstünde olduğunu belirtmek isterim. Nietzsche Ağladığında, hep okumak istediğim bir kitaptı. Şimdi iyi ki okuduğum dediğim kategoriye üst sıralardan yerleşti. Derin psikolojik incelemeleri, yer yer felsefik tartışmaları ele alan kitabın bana göre subjektif yorumu, insan hep göstermeye korktuğu o kişidir. Bir mektup alınması üzerine başlayan bu yolculuk mektubu alan doktorun, mektuptaki kişiyi tedavi etmek üzere çıktığı bu yolculukta bulduğu şifayı ve o kişiye -yani Nietzsche'ye- dokunduğu yardımları anlatan ve müthiş dersler veren bir psikolojik-felsefik roman. Çevirisi oldukça gerçeğe bağlı kalınarak yapılmış olup, dil konusunda çok zorluk yaşanmadan ve tadına varılarak okunan bir kitap oldu, en azından benim için:)