📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Sabahattin Ali'den okuduğum ilk eser. Daha öncesinde neden okumadım diye de hayıflandığım bir yazar oldu açıkçası. Dili, olayları anlatış biçimi, duygu karmaşalarını okuyucu yansıtması ve dahi bir sürü etkende oldukça ustalaşmış bir eser. İçimizdeki şeytan... kitapta beni en çok etkileyen unsurlardan biri karakterlerin kendi iç hesaplaşması oldu. Asli düşüncelerini karşıya açmadan kendileri bunun üzerinde düşünüyorlar fakat daha sonrasında bireysel olarak uygun buldukları ölçüde bunu karşısındakine iletiyorlar. Kitabın manasından şunu çıkardım ki, yapmak istediklerimizi, yapamadıklarımızı, hislerimizi, düşüncelerimi hep bir şeylere sığınarak erteliyoruz. Bir şeylerin bizi ele geçirdiğini ve dahi o yüzden yapmadığımızı düşünüyoruz halbuki buna sebep yine aslında biziz. Bu hususta okuyanı oldukça aydınlatan bir eser olduğunu düşünüyorum. Çokça severek okuduğum bir kitap oldu. İçtenlikle tavsiye ederim.
Mağrur ve kendini beğenmiş değildi. Hiç değildi. Hatta belki de bunun aksine olarak nefsine itimadı henüz pek zayıftı. Fakat buna rağmen bu çocukların nasıl olup da başka birine bu derece ehemmiyet vererek bütün kafalarını onunla alakadar edebildiklerini anlayamıyordu. Bir insanı kendisi kadar, kendi düşünceleri, dertleri, korkuları ve noksanları kadar ne meşgul edebilirdi?