Bilge

Bilge
@ophelian
in girum imus nocte et consimimur igni...
Öğrenci
Tıp Fakültesi
3 okur puanı
Ocak 2020 tarihinde katıldı
Şu anda okuduğu kitap

Bilge

, bir kitap okudu
10/10
·212 syf.·
Beğendi
·
2020 2. kitabı
Lars Iyer
7.1/10 · 47 okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Ayna Nöronlar
Hareket senkron olmadığında niçin bu kadar kötü oluyor? Keşfetmek çok güç değil: Olup biten bu şeyler, en ufak bir şey eksik olduğunda ve sonsuza dek elimizden kaçtığında... Söylememiz gereken laflar, yapmamız gereken hareketler, günün birinde ortaya çıkmış ama kavranamayarak sonsuza dek hiçliğe gömülmüş bu şimşek gibi karios’lar... Yenilgi bir milim ötemizde... Ama aklıma özellikle başka bir fikir geldi “ayna nöronlar” sayesinde. Allak bullak edici bir fikir ve de az da olsa Proustçu (bu da beni sinirlendiriyor.) Ya edebiyat, ayna nöronları harekete geçirmek ve eylemin ürpertilerine az bedel için bakılan bir televizyonsa? Ya, daha kötüsü, edebiyat ıskalanan her şeyi bize gösteren bir televizyonsa?
Sayfa 87
Felsefe
Mesihçiliği layıkıyla anlamasını engelleyen şey bu. Ama antik Yunancadaki iki tip olumsuzluk olmasıyla da alakalı olabilir. İkinci tür tam bir yokluk değil. “Sonsuzluktaki ‘suz’ gibi” diyor W. gizemle. “Sonsuzluk, sonun yokluğundan daha fazlasıdır.”
Sayfa 39 - W.·Kitabı okudu
Felsefe
“Yazın başında doğup sonunda ölüyorum.” diyor, “ve her sonbahar yeniden doğuyorum, her seferinde biraz daha aptal.”
Sayfa 38·Kitabı okudu
Felsefe

Bilge

, bir kitap okudu
9/10
·186 syf.·
Beğendi
·
2020 1. kitabı
Hermann Hesse
8.4/10 · 924 okunma