"Korkmayacaksın kimseyi kaybetmekten! Bazılarına "hayır" demeyi; bazıları "eyvallah" demeyi bileceksin. Aman o üzülmesin, aman o gücenmesin, o kırılmasın dediklerin bildiler mi kıymetini? Yorma artık kendini, bir şeyi de unutma.Zayıf insanlar intikam alır, güçlü ünsanlar affeder, zeki insanlar umursamazlar."
Dostoyevski "İnsancıklar" adlı kitabında: "Çok tuhaftı, ağlayamadım. Ama ruhum paramparça olmuştu." diyor. İnsanın içine atmasının, güçlü görünmeye çalışmasının en yorucu hali bu olsa gerek....
(Ağlayamadım....)