Her kim hayat-ı fâniyeyi esas maksat yapsa zahiren bir cennet içinde olsa da manen cehennemdedir. Ve her kim hayat-ı bâ-kiyeye ciddi müteveccih ise saadet-i dâreyne mazhardır. Dünyası ne kadar fena ve sıkıntılı olsa da dünyasını, cennetin intizar salonu hükmünde gördüğü için hoş görür, tahammül eder, sabır içinde şükreder.
İşte ey akıl, dikkat et! Meş'um bir âlet nerede, kâinat anahta ri nerede? Ey göz, güzel bak! Âdi bir kavvad nerede, kütüphane-i İlahînin mütefennin bir nâzırı nerede? Ve ey dil, iyi tat! Bir tav la kapıcısı ve bir fabrika yasakçısı nerede, hazine-i hassa-i rahmet nâzırı nerede?
Hayatımı tek kelime ile özetleyecek olsam o "Neyse" olurdu. İyisi de kötüsü de "Neyse" ...............
.....
Neyse diyen ağlamaz bak yazın bunu kenara bir yere çok uzattım "Neyse."