Akıl, nakil ve gönül birliği..
Kurban bayramında bir velim bana danışmak istediği bir konunun olduğunu söyledi. Hocam dedi ben kurban parasını üniversite okuyan genç kızlara göndermek istiyorum, kurban hükmüne geçer mi, benim içim bunu kabul ediyor (aklı ve kalbi kastı) dedi. Ben beynimden vurulmuş hissettim ne oldu ki böyle bir karar aldı dedim dindar da bir hanım. Meğer üniversitedeki genç hanım arkadaşlarımız parasızlık ve ihtiyaç nedeniyle gayri meşru iliskilerin tuzağına pisliğine düşmüşler. Duyunca elbette kısmen ona hak verip şöyle öneride bulundum; dilersen büyük baş değil de küçük baş kurban kes ve kalan kısmıyla da genç hanımlara ulaş dedim. Öyle yaptı. Bana teşekkür etti, hocam dedi kaç gündür düşünüp Allahtan bir işaret istedim (kurban mı keseyim yoksa kızlara mi vereyim), siz bana cevap oldunuz, dedi. Ben ise kız kardeşlerimin durumuna kahroldum, kurban ibadetinin ise kesin emir olduğunu hatırlatmak ile de mesrur oldum. Bir de buradan şunu hatırlatmak istiyorum kendime ve sizlere; gücümüz nispetinde okuyanlara yardım etmek çok önemli. Hele ki bu pahalılığın içinde yaşamaya çalışırken genç arkadaşlarımızın hakkını da gözetmek icab eder. Daha güzel bugünler ve yarınlar için hepimiz sorumluyuz.
1000Kitap
Ama nasıl?
Biriniz gönlünden, kardeşine faydalı bir öğüt geçiriyorsa onu söylesin. (İbni Adiyy) Yeni taşındığım da komşumun kapısında nazar boncuğu asılıydı.Birbirimiz tanımadığımız için bir şey demedim. Sonra ki zamanlarda komşuluk hakkını gözeterek ilgi gösterdim. Söylediklerimi hangi niyetle söylediğim kıvamına gelince o zaman nazar boncuğu dinimizde yok dedim(#169907123). Çocuklar astı bende tasvip etmiyordum dedi hemen kaldırdı. Tebliğ etmek dile kolay geliyor ama nasıl edeceğimizi konusunda sıkıntılarımız var ki benimde vardı. Hocamız tebliğ için derdi ki önce ilgi sonra bilgi. Yani o kişiyle bağ kurmadan pattadanak rencide ederek söylememek lazım hem biz ne kadarını uygalayabiliyoruz ki üstten konuşalım (ki kalan ömrümüzde bu yolda sabit kalacak mıyız mâlum.) Burda bile yorum yazarken çekinerek yazıyorum çoğu kez vazgeçiyorum. Çünkü mimik olmayınca uslup sertmiş gibi oluyor.Bazen niyetimi belli etmek için yazdıktan sonra gül koyuyorum ama o da bazen samimi gelmiyor. Neyse öyle işte kolay görünen ama mesuliyeti ağır işler.
Duygu ve Düşünce
Reklam
Ben Hayatta En Çok Babamı Sevdim
Ben hayatta en çok babamı sevdim Karaçalılar gibi yerden bitme bir çocuk Çarpık bacaklarıyla -ha düştü ha düşecek Nasıl koşarsa ardından bir devin O çapkın babamı ben öyle sevdim Bilmezdi ki oturduğumuz semti Geldi mi de gidici - hep, hep acele işi Çağın en güzel gözlü maarif müfettişi Atlastan bakardım nereye gitti Öyle öyle ezber ettim gurbeti Sevinçten uçardım hasta oldum mu, Kırkı geçerse ateş, çağırırlar İstanbul'a Bi helallaşmak ister elbet , degil 'mi oğluyla! Tifoyken başardım bu aşk oynunu, Ohh dedim, göğsüne gömdüm burnumu, En son teftişine çıkana değin Koştururken ardından o uçmaktaki devin, Daha başka tür aşklar, geniş sevdalar için Açıldı nefesim, fikrim, canevim Hayatta ben en çok babamı sevdim. Can Yücel Can Yücel open.spotify.com/track/2LijSPPbT...
Şiir
Ben herhalde tövbe hâşâ kıyamet gününde milleti kurtuluşa erdireceğim. Bir şey yapmadığım hâlde gelen geçen hâlâ ilgisini çeken şeyleri veya yaşadıkları herhangi bir anıyı kan mı çekiyor anlamadım yakalayan bana anlatıyor. Ya benim yaşlarda yada benden birkaç yaş büyük yeni bir müdür işe başladı. Görünen öyle aşırı disiplinli birine de benzemiyor yalnız tipi düzgün. Bende dün gece nöbetteydim. İş çıkışı normal sivil giyinmiş bizim güvenlik arkadaşlara selam mı ne vermiş anlamamışlar mı, tanımamışlar mı ne. Bende cevaben "Vallah müdürüm ben o topa hiç girmeyeyim. İnsanların ruh hâlini bilemem" dedim. Süizan yapıp 90'dan vurmak istemiyorum hâlbuki. Benim yarı yarıya Azeri ve Terekeme damarım tutuyor o sorun işte...
Arkadaşlar yardıma ihtiyacım var
Bu yaşıma kadar bir adamla sohbet ettik sosyal medya üzerinden annesi anneme benim oğlum var senin kızın biz ikimiz iyi anlaşıyoruz falan demiş onlar da iyi anlaşırlar bi uğrasak vs. demiş, Annem kızım küçük daha okuyor demiş adamda üniversite mezunu 25 yaşında ben 19 yaşındaydım o zamanlar ama bn bu çocuğu daha önce hiç görmemiştim annem 2 ay sonra anneanneme söyledi böyle böyle dediler bnde böyle dedim diye... Normalde baya bir kişi talip olarak demişlerdi ama hiçbirini bu kadar merak edip sosyal medyasına vs kadar bakmadım. Taki onun ismini duyana kadar sanki kalbime bir his doğmuştu ama bilmiyordum ne olduğunu benim biraz fazla takipçili farklı bir hesabım vardı böyle depresip sözler postlar paylaştığım falan. Ordan buna takip isteği attım kabul etmesi dm attım hesabıma destek olur musun diye. Tabiki yazmıştı. Sonra 1000 k dan da destek olur musun demiştim. Ben kitap okuyamıyorum. Vs sonra geri çektim mesajımı niye çektin belki hesap açıp kitap okurdum dedi 😅 o beni bn onu takip etmeye başladık. ben mesaj kısmındaki baloncuğa halay müziği ekleyip 'halay perilerim geldi' diye yazdım bunu görmüş nerelisin sen vs diye sordu bnde yalan söyledim ki beni tanımasın diye. Adımı falan da sahte söyledim. Sonra konuşmaya başladık yaşımı sordu söyledim bu kadar depresif şeyler paylaşıyorsun hayatını yaşa bu yaşa bir daha gelmeyeceksin dedi okumuyordum o zmn okumam için bana motivasyon konuşması yapıyordu🥹 bana önemli biriymişim gibi hissettiriyordu. Ama ben ona ben olduğumu söylemeyerek hata yaptım. Hatta olmayan bir ablam vardı gece neden uyumadım yazdım yarın işin var senin gözlerin şişer uyu demiştim yok gözlerim şişmez benim demişti ninni söyle uyuyayım demişti jdjdjs ses at falan diyordu atamamıştım sesimi tanır diye. Bir yere Gidip geldiğimde haber ediyordum. O da
Dün gece bir rüya gördüm. Yani görmüşüm. Gerçek sandım. Vallahi o kadar şaşkınım ki... Ya mesaj atmıştı, "Uyudun mu? "diye.. Kardeşimin yanında uzanıyordum en son, uyuyakalmışım ne bileyim. Müzik sesi de aynıydı. Seni çok özledim, dedi. Gizli gizli yazmış. Tam biz konuşurken "Bekle şarkıyı kapatayım, öyle konuşalım. " Dedim. Tamam ama uzun sürmesin, dedi. Ben şarkıyı gerçekten kapatmışım ve evet telefonda öyle bir şey olmamış bile... O an çok kötü boşluğa düştüm.. Ağlamaya başladım, kardeşim hiçbir şey anlamadı, anlatmaya çalışsam bile o da uykuluydu.. Öyle. Neden anlattım bilmiyorum da. Konu işte.. 🤷🏻‍♀️😶‍🌫
Hayata Dair
Reklam
Reklam