“Umutsuz olmaları iyi. Bizim yapacağımız en birinci iş onların umutlarını öldürmek olacak. İçlerindeki umut tamamen söndüğü gün onların karıncalıkları da bitecektir.” Kemal, Y. Filler Sultanı ile Kırmızı Sakallı Topal Karınca. S. 168
Mantığı zorlayan kitaplardan birisiydi. Okurken bu kadar da olmaz diyorsunuz. Sık sık haberlerde iyi hal indirimiyle en azılı suçluların suçunun hafifletildiğini okur içten içe öfkeleniriz. Peki giyim, kuşam, hal ve hareketler suçu örter mi? Gözlerimiz bizi yanıltıyor mu? Toplantılara neden günlük kıyafetler ile gitmeyiz? Koku