Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Beyza Nur Özdemir

Beyza Nur Özdemir
@parsedest
"beyza.okuyor" Instagram'da okuduğum kitaplar hakkındaki düşüncelerimi anı olarak saklamak ve paylaşmak için kullandığım sayfam. Herkesi beklerim:).
Beni anlamayanlara karşı soğuğum fakat bu kadar anlayanlardan da ürküyorum
Sayfa 188Kitabı okudu
Reklam
Beni benden iyi biliyorsun. Niçin soruyorsun? Kendimi ben sana sormalıyim
Sayfa 163Kitabı okudu
Tecrübelerden sonraki idrak evvelkinden çok daha pahalıdır.
Sayfa 134Kitabı okudu

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Bilmek için bilgi kafi değildir anlamak da lazımdır
Sayfa 138Kitabı okudu
"Nasıl? Ben bu mahluki anlamakta nasıl bu kadar geciktim? Nasıl, evvela onu nasıl en seçme hislerimin mevzuu olmaya layık görebildim? Nasıl ve ne biçim bir körlükle, nasıl nasıl, hangi zaaflar tarafından itilerek, nasıl, hangi idraklerin felci içinde, nasıl, derece derece ve birçok uyandırıcı işaretlere rağmen nasıl, zaman zaman içime alt üst eden kader fırtınalarının mânâsına karşı tasasız kalabildim?"
Reklam
"Kalbe karşı bu muhalefetin akıldan veya gururdan geldiği sanılır. Bence bu, kalbin kendi kendisine karşı müdafasıdır. Sevgilide kaybolmamak için nefret sebepleri arar, bulamazsa yaratır. Işte, böyle kendi kendini aldattığını anlayınca da utanır ve ona daha çok bağlanır. Kendi yalanlarını affetmeyen kalbin kendine verdiği ceza. Aşıklara haber vermek isterim. Kalbin bütün meseleleri yalnız kalpte halledilir. Çünkü bir hissin hakkından ancak başka bir his gelir. Ümitsiz bir aşkın panzehiri nefrettir. Fikirler ancak bu mukavemet hislerini yaratan tahrik ve telkin unsurlarıdır."
Ormanları düşüncesizce mahvediyorsunuz ve çok geçmeden yeryüzünde hiçbir şey kalmayacak. Tıpkı bunun gib,i insanları da düşüncesizce mahvediyorsunuz ve sayenizde çok geçmeden yeryüzünde ne sadakat, ne iffet ne de özveri kalacak
"Gece gündüz yaşamının geri dönmemecesine yok olup gittiği düşüncesi boğuyor beni. Geçmiş diye bir şey yok benim için. Aptalca boş şeylerle harcanıp tüketildi çünkü."
"Çok tuhaftı! Ağlayamadım ama ruhum paramparça olmuştu."
İnsan gençliğini aşka vermezse gençlik ne işe yarar?" "Ama kaybeden sonunda siz olmuşsunuz." "Kayıp mı kaç kişi böylesine sevebilmiştir dünyada?" "Ama bir kucak korla kalan siz olmuşsunuz." "İyi ya boş değildi kucağım." "Ama yandınız kül oldunuz." "Ama vardım kül bunun kanıtı."
Reklam
Reklam imgesi alıcıdan aslında onun kendisine karşı duyduğu sevgiyi çalar. Sonra da bu sevgiyi ona, alacağı ürünün fiyatına yeniden satar.
Sayfa 134Kitabı okudu
Geçmişin sanatı eskiden olduğu gibi değildir artık bugün. Yetkesini yitirmiştir. Onun yerine bir imgeler dili olmuştur. Şimdi önemli olan bu dili kimin ne amaçla kullandığıdır. Bu da yeniden canlandırmaların yayın hakkı, sanat basımevleri ile yayınevlerinin kimin elinde olduğu, sanat galerilerinin müzelerin genel tutumu sorununa gelip dayanır
Fotoğraf makinesi resmin fotoğrafını çekerek resminin imgesinin taşıdığı biricikliği ortadan kaldırmış oldu. Bunun sonucunda resmin anlamı değişti. Daha kesin söylersek resmin anlamı çoğaldı birçok anlama bölündü
Perspektifle yapılmış her taslak ya da yağlıboya resim seyirciye dünyanın biricik merkezinin kendisi olduğunu söylüyordu. Fotoğraf makinası -ondan daha çok da sinema makinası- aslında böyle bir merkezin bulunmadığını gösterdi.
Şimdiyi gereken açıklıkla görebilirsek geçmiş üzerine sorulması gereken soruları da sorabiliriz
38 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.